معرفی محصولات و تجهیزات ورزشی در سطح بین‌المللی

رونمایی از شناسنامه کالا و خدمات صنایع ورزشی براساس استانداردهای GS1

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران‌ در نخستین اجلاس ملی ورزش و تجارت و کسب و کارهای نوین روز یکشنبه مورخ ۲۹ بهمن از شناسنامه کالا و خدمات صنایع ورزشی و شناسنامه خدمت برای تشکل‌ها، مشاغل ورزشی و کسب و کارهای ورزشی براساس استانداردهای GS1 با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، علی آقا‌محمدی عضو تشخیص مصلحت نظام، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز و تعدادی از اصحاب ورزش رونمایی شد.

مهدی مظهری مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری در حاشیه این رونمایی در خصوص اهمیت شناسنامه تجهیزات ورزشی و معرفی محصولات و خدمات این حوزه در سطح بین المللی توضیح داد و گفت قطعا در دنیای دیجیتال امروزی اتصال فضای دیجیتال و فیزیکی به یکدیگر از طریق شناسایی و شناسنامه بسیار حائز اهمیت می باشد و این مهم تنها از طریق استانداردهای سازمانی جهانی GS1، به عنوان زبان جهانی کسب و کار امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود شناسنامه استاندارد برای کالا و خدمات ورزشی منطبق با استانداردهای تجارت جهانی، زمینه صادرات محصولات با کیفیت ورزشی تولید داخل را فراهم کرده و می‌تواند این صنعت را به یکی از صنایع ارز آور تبدیل نماید.
به گفته محمدلو رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار، عدم‌ کدگذاری مشاغل ورزشی در سالیان گذشته یکی از مشکلات صنعت ورزش بوده است. همچنین وی افزود شناسنامه دار نمودن و هویت بخشی به مشاغل ورزشی و شناسایی ۵۰۰ هزار مربی ورزشی و ۵۰ دانشگاه و موسسه در زمینه ورزش با استفاده از کد خدمت و استانداردسازی می‌توان این صنعت را ارتقا داد.