دومين همايش استانداردهاي GS1 در بخش آبفا و محيط زيست

دومين همايش استانداردهاي بين المللي شناسايي،باركد گذاري و رديابي كالا و خدمات
در سطح ملي و درون سازماني (بخش محيط زيست و آب و فاضلاب) برگزار شد.

اين همايش در تاريخ 1398/2/8 در سالن همايش هاي مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات ايران
با حضور فعالين در صنعت آب و فاضلاب و محيط زيست در سطح كشوري، استاني، و روستايي با حضور علي رضا ملكي مديرعامل مركز برگزار شد.

مهندس علي رضا ملكي ضمن خوشامدگويي گفت: جای بحث و تردید نیست که یکی از عوامل مهم در پیشرفت اقتصاد و بازرگانی هر کشور مدیریت صحیح زنجیره‌های تأمین است. زنجیره تأمین کارآمد، زنجیره‌ای است که شفافیت و قابلیت ردیابی در آن وجود داشته باشد تا بتوان امنیت و سلامت مصرف‌کنندگان، مبارزه با جعل و قاچاق کالا و بحث تایید اصالت کالا را تضمین کرد.

ايشان در ادامه گفتند: با توجه به شعار سال 1398، یکی از مهمترین اولویت‌های نظام بازرگانی کشور که مورد حمایت مقام معظم رهبری نیز هست، بحث مبارزه با جعل و قاچاق کالا به‌منظور حمایت از رونق تولید است. این مرکز یکی از ارکان کلیدی بخش صنعت و بازرگانی کشور محسوب می‌شود که تاکنون توانسته خدمات مهمی به بازیگران فعال در حوزه کالاها و خدمات کشور ارائه دهد. داشتن نمایندگی در تمامی استانهای کشور و استفاده بیش از هفده هزار شرکت عضو از خدمات گسترده  این مرکز، نشانگر تاثیرگذاری و نفوذ آن در حوزه صنعت و بازرگانی کشور و همچنین ظرفیت بالای آن است.

ملكي در ادامه گفت: در زمينه ضرورت و دلايل برگزاري اين همايش، مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به عنوان نماینده انحصاری سازمان جهانی در ایران سالهاست که در زمینه ارائه راهکارهای تخصصی برای بهبود نظام توزیع کالا و زنجیره های تامین فعالیت می کند.

مهندس فريبرز گرداني نژاد (مشاور امور تداركات هلدينگ انرژي سپهر) در مورد تجربيات موفق مركز در پروژه كدينگ نفت، ابعاد و اثرات آن در حمايت از توليد ملي در شرايط تحريم و نقش مهم مركز صحبت كردند. وي در ادامه از سامانه كدينگ سازماني و كاربرد زنجيره تامين، در صنعت نفت و لزوم شناسنامه دار شدن كالاهاي داخلي و خارجي و استفاده وزارت صنعت، معدن و تجارت از پتانسيل هاي فني و نرم افزاري مركز ارائه دادند.

در ادامه همايش مهندس حصيري در مورد ماموريت مركز و معرفي اجمالي سازمان جهاني GS1، خانم مهندس رحيمي در خصوص راهكارهاي GS1 در صنعت آب و فاضلاب و محيط زيست، خانم مهندس حاجي‌قرباني معرفي سامانه ETS (سامانه رهگيري، رديابي و تاييد اصالت كالا) و مهندس شيرازي معرفي سامانه كدينگ سازماني، صحبت كردند.
همچنين آقاي بهمني در رابطه با لزوم استفاده از خدمات نرم افزاري و سخت افزاري كه در جهت رديابي، اصالت كالا و خدمات كه شركت زبر آسيا مطابق با استانداردهاي GS1 ارائه ميدهد صحبت كردند.
در انتها جلسه پرسش و پاسخ با حضور آقايان حسيني، براتي، صالح دوست و بهمني جهت برطرف نمودن ابهامات و پاسخگويي به سوالات حضار برگزار گرديد.

فايل ‌هاي ارائه همايش 

ارائه معرفي مركز و سازمان GS1

ارائه راهكارهاي GS1 در آبفا و محيط زيست

ارائه معرفي سامانه كدينگ سازماني