سی و هفتمین اجلاس جهانی بهداشت 2020 GS1

اجلاس جهانی بهداشت GS1 به‌منظور گردهمایی تمام اعضای فعال در زنجیره تأمین در حوزه بهداشت با هدف تبادل ایده‌ها، پیشرفت‌ها و تصویب استانداردهای جهانی برگزار خواهد شد. نمایندگان و اعضای دولت‌ها، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و تأمین‌کنندگان حوزه سلامت، سازمان‌های لجستیکی، انجمن‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده راهکار و مؤسسات آموزشی از حاضرین در این اجلاس هستند. همچنین از دفاتر GS1 در سراسر جهان نیز، اعضایی به نمایندگی از انجمن‌های مراقب بهداشتی حضور دارند.

محل برگزاری این نشست، شهر پاریس در کشور فرانسه است و تاریخ برگزاری آن، پنجم، ششم و هفتم فروردین می‌باشد.

از سخنرانان مهم این کنفرانس می‌توان به مدیرعامل GS1 فرانسه، مدیرکل سازمان EMVO و دکتر اسنودن عضو هیئت‌علمی شبکه نوآوری سلامت اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، برنامه اجلاس و هزینه‌های آن به آدرس زیر مراجعه کنند.

ثبت نامه در مجمع سالیانه بهداشت GS1

گزاره‌های پیشنهادی برای استفاده از استانداردهای GS1 در حوزه بهداشت

 تمام ذی‌نفعان در زنجیره تأمین بهداشت می‌توانند از مزایایی اجرای استانداردهای GS1 بهره‌مند شوند که شامل:

  • توزیع‌کنندگان، GPOs، عمده‌فروشان
  • ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی
  • شرکت‌های دستگاه پزشکی
  • شرکت‌های دارویی
  • شرکت‌های اراده دهنده راهکار

قوانین تخصیص GTIN در حوزه بهداشت: شناسه منحصربه‌فرد قلم کالا یا به اختصار GTIN، راه حلی است برای مراقب‌های بهداشتی به این صورت که اگر در این شماره مواردی همچون تاریخ انقضا یا شماره بچ (شماره دسته) در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند به ایجاد قابلیت ردیابی برای موارد مصرفی بیمار کمک کند.

همچنین GS1، قوانینی را در خصوص ممنوعیت استفاده مجدد از پیش‌شماره‌های جهانی GS1 برای شرکت‌هایی که وظیفه تولید و فروش کالاهای مصرفی در حوزه بهداشت را بر عهده ‌دارند، وضع کرده است. این کالاها شامل داروها یا تجهیزات پزشکی است که در محیط کنترل‌شده‌ای فروخته یا توزیع می‌شوند.

GS1 دستورالعمل‌هایی نیز برای کاربران GS1 به‌منظور استفاده از راهکارهای آن در محیط‌های بهداشتی، ارائه داده است. روش‌های تشخیص اینکه آیا داده‌های افزوده‌شده برای انواع محصولات، نیاز به قابلیت ردیابی و علامت‌گذاری دارند یا خیر.

منابع

 http://mozone.gs1.org/sectors-solutions/healthcare

http://healthcare-event.gs1.org