طرح انضباط بازار با استفاده از ایران‌کد اجرا می‌شود

نقطه رسانه ای :اجرای طرح انضباط بازار با تکیه بر ابزار جدید رهگیری کالاهای تولید داخل و شناسایی کالای قاچاق از طریق ایران کد آغاز می‌شود.

نعمت‌اللهی معاون پیشگیری، برنامه‌ریزی و امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ت در گفت‌وگو با خبرنگار مااز اجرای قریب الوقوع طرح انضباط بازار از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.
وی گفت: سیستم ایران‌کد نقش محوری در اجرای طرح انضباط بازار ایفا می‌کند و یکی از ابزارهای مورد استفاده در رهگیری کالاهای وارداتی و تولید داخل و نیز به عنوان مشخصه‌ای برای شناسایی کالای قاچاق محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه ایران کد نقش ارزشمندی در کنترل قاچاق ایفا می‌کند، افزود: در کنار اجرای طرح انضباط بازار طرح ساماندهی نمایندگی‌های رسمی و تقویت جایگاه آنها نیز در دستور کار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاست و نظر دولت تأکید بر تقویت نمایندگی‌ رسمی واردات کالا است.
نعمت‌اللهی گفت: با توجه به شناخته شدن نمایندگی‌های رسمی و نیز اقدام آنها در زمینه سرمایه‌گذاری؛ همچنین واردات کالا و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب؛ این طرح از سیاست‌های اصلی دولت محسوب می‌شود که از پیشرفت‌ مطلوبی نیز برخوردار بوده است.