کاهش هزینه و زمان ذینفعان زنجیره تامین از طریق مدیریت داده های ثابت و اصلی زبان مشترک بین بانک ها و سامانه های دولت الکترونیکی

سازی در سیستم مربوطه (مانند سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی ERP) گرفته می‌شود و متعاقبا با عطف به یک GLN منحصر به فرد جهانی قابل بازیابی است.
همرا با شناسه قلم کالای تجاری GTIN)ها)، GLNها نقش اساسی در شبکه جهانی همزمان سازی داده‌ها؛ بازی می‌کنند. استفاده از شناسه GLN برای ثبت در GDSN اجباری است و برای شناسایی صاحبان داده‌ها/ارائه دهندگان اطلاعات از قبیل توزیع کنندگان، کارگزاران و تولید کنندگان و همچنین اشخاص حقوقی و اماکن فیزیکی، استفاده می‌شود. بکار بردن GLN به این طریق، انتشار و اشتراک اطلاعات در طول شبکه را مقدور می‌سازد و شبکه همزمان سازی داده‌ها را به همراه داده‌های اصلی فراهم می‌آورد.
هر شرکتی می‌تواند سیستم داخلی و ساختار کد خود را برای شناسایی کلیه اماکنی که ملزومات عملیاتی اش را پوشش می‌دهند طراحی نماید. هرچند یک راه حل داخلی می‌تواند ساده ترین و سریع ترین راه ممکن باشد؛ لکن زمانی که اطلاعات مابین رایانه‌هایی از شرکت‌های مختلف مبادله می‌شود، مشکلاتی حادث می‌شوند.استفاده از شناسه  GLN در درون و بیرون شرکت‌ها برای شناسایی مکان‌ها برای آنها سادگی، چند بخشی بودن، بین المللی بودن را به ارمغان می آورد
شناسه  GLN توسط مرکز تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیک سازمان ملل متحد (UN/CEFACT) به رسمیت شناخته شده و با استاندارد ISO6523، مطابقت دارد.

شماره جهاني كالاي تجاري ياGTIN  به عنوان یکی دیگر از اطلاعات اصلی در زنجیره تامین ، يك كد منحصر به‌فرد در سطح جهان است که توسط نماینده GS1 در هر كشور، به اقلام تجاری مانندکالاهای سوپری، داروها، لوازم بهداشتي، تجهيزات پزشكي و … اختصاص داده می‌شود. شناسه GTIN براي ورود محصولات به بازار و تجاري‌سازي آن‌ها الزامي بوده و مهم‌ترين کاربرد آن، شناسایی اقلام در سیستم های اطلاعاتي زنجيره تأمين و صندوق هاي مكانيزه فروش POS است. به اين شكل كه كد GTIN  هر كالا، به صورت نماد بارکد، روی محصول نصب يا چاپ شده و در نقطه فروش، با استفاده از دستگاه‌های بارکدخوان اسکن می‌شود تا سرعت و دقت در عملیات فروش افزايش پيدا كند.

همچنین اطلاعات کاتالوگی کالا نیز جزو اطلاعات اصلی محسوب می شود. مهم ترین مزیت طبقه بندی و ایجاد کاتالوگ محصول بر اساس ساختار GPC، قابل استفاده بودن و مفهوم بودن آن در تمام جهان است که سبب می شود نیازی به ترجمه کاتالوگ محصول به زبان دیگر نباشد چرا که ترجمه ساختار طبقه بندی GPC به 17 زبان زنده دنیا وجود دارد و فقط کافیست جایگاه محصول خود را در مکان صحیحی از ساختار انتخاب کنید تا به صورت خودکار و کاملا رایگان ، ترجمه آن به زبانهای دیگر در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار گیرد.