پالایشگاه نفت تهران به ایران کد پیوست

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز فاز اول اجرایی شدن نظام ملی طبقه بندی و خدمات شناسه کالا (ایران کد) در بزرگترین پالایشگاه نفت شمال ایران خبر داد.
نصرالله طالبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای مرحله اول پیاده سازی نظام ملی طبقه بندی و خدمات شناسه کالا (ایران کد) در پالایشگاه نفت تهران (شهید تندگویان)، گفت: در حال حاضر فاز عملیاتی این طرح به طور رسمی آغاز شده است.
 مدیر تدارکات شرکت پالایش نفت تهران با تاکید بر اینکه برای طبقه بندی ملی، اختصاص کدهای بومی و ایرانی به کالاهای صنعت نفت، در حوزه نفت کارگروهی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این کارگروه نمایندگانی از مدیریت سامانه‌های صنعت نفت، بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پشتیبانی، ساخت و تهیه کالای نفتی ایران و اداره تدارکات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان مسوول بررسی و تغییر کد کالاهای طبقه بندی شده قدیمی به ایران کد شدند.
 به گفته این مقام مسئول با مشارکت اعضای این کارگروه تخصصی و کارشناسان مربوطه تعدادی از اقلام مربوط به پالایشگاه نفت شهید تندگویان کد گذاری شده است.
 ایران‌‌کد یا نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا، ساختاری است که با تدوین اطلاعات کالاها و خدمات امکان شناسایی موجودیت‌های زنجیره تأمین را فراهم می‌کند و جریان اطلاعات در زنجیره را تسهیل می کند.
 ایران‌کد با تولیداطلاعات، ابزارها و تسهیلاتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بستری مناسب برای تسهیل مدیریت کالا و خدمات فراهم می‌کند. وزارت نفت واحدهای صنعتی درخواست ‌کننده سوخت را ملزم به ارائه ایران ‌کد کرده است که نشان از جدیت دراجرای گسترده این الزام‌ ملی دارد.