مشارکت بخش خصوصی برای موفقیت ایران‌کد ضروری‌است

کارگروه مشورتی و تصمیم‌گیری درباره چگونگی گسترش استفاده از سیستم ایران‌کد از طریق تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده‌است.

محمد نهاوندیان-‌ رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران- در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران‌کد، بیان‌کرد: حرکت نظم‌دار شدن گردش کالا و خدمات در کشور از 14 سال پیش شروع‌شده است که اخیراً با معرفی بارکد از سوی وزارت بازرگانی گام اصلی در جهت تحقق این هدف برداشته شد.
وی افزود: در حال حاضر مقدمات بکارگیری نظام جدید در تجارت الکترونیکی کشور نیز در قانون پیش‌بینی شد و معتقدم حرکت  اخیری که در حال انجام است اقدام ارزنده‌ای در جهت هرچه شفاف‌‌تر کردن فعالیت‌های اقتصادی است.
 نهاوندیان با ارزیابی مثبت از فراگیری سیستم ایران‌کد در بخش‌های مختلف اقتصادی بخش خصوصی، گفت: اتاق بازرگانی ایران از توسعه این سیستم در بین فعالان بخش خصوصی استقبال می‌کند و اخیراً نیز در این زمینه همکاری‌هایی را در سطوح مشورتی و تصمیم‌گیری داشته و دارد اما معتقدم که نهادینه شدن این سیستم بین بنگاه‌های بخش خصوصی به فرهنگ سازی گسترده و وسیعی نیاز دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که باید زمینه‌ای فراهم شود که بنگاه‌های اقتصادی در استفاده از این امکان نفع اقتصادی خود را مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: برای اجرای بهینه سیستم ایران‌کد همکاری نزدیک‌تر بین دستگاه‌های دولتی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی ضروری است و قطعاً مشارکت بخش خصوصی می‌تواند توفیق این طرح را افزایش دهد.