سیستم مدیریت انبار چیست؟

پیشتر در مورد اتوماسیون انبار و انبار داری سخن گفتیم، در این مقاله می‌توانیم مزایای سیستم مدیریت انبار به تفکیک مشاغل مشاهده کنیم.

از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله اصلی را در وبسایت سامانه کدینگ سازمانی مطالع نمایید.

پیشتر در مورد اتوماسیون انبار و انبار داری سخن گفتیم، در این مقاله می‌توانیم مزایای سیستم مدیریت انبار به تفکیک مشاغل مشاهده کنیم.

سیستم مدیریت انبار چیست؟

سیستم مدیریت انبار (WMS) نرم‌افزاری ساخته‌شده است که به کاربران کمک می‌کند تا از طریق انبار یا مرکز توزیع ، کارایی ردیابی موجودی انبار و لوازم را بهبود بخشند. همچنین فرآیندهای خاصی مانند دریافت، چیدن و کنار گذاشتن محصولات را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌دهد.

مزایای سیستم مدیریت انبار

نرم‌افزار مدیریت انبار ، چه به‌عنوان یک سرویس مستقل و چه به‌عنوان بخشی از برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) یا مجموعه مدیریت زنجیره تأمین (SCM) ارائه شود، می‌تواند فرآیندهای عملیات انبارداری را بهبود بخشد. به‌عنوان‌مثال  بیشتر نرم‌افزارهای مدیریت انبار به شما کمک می‌کنند:

بهینه‌سازی وظایف

بسیاری از فروشندگان مدیریت انبار گزینه‌هایی را برای کاهش خطای انسانی و سرعت بخشیدن به عملیات انبار مشترک ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال ، بارکد کردن یا اسکن RFID می‌تواند مرتب‌سازی ، شمارش ، چیدن را انجام دهد.

ذخیره منابع مالی

مدیریت انبار با استفاده از ابزارهای گزارشگری از قبیل پیش‌بینی تقاضا و موجودی‌های مدیریت‌شده توسط فروشنده می‌تواند اطمینان حاصل کند که هیچ کالایی به هدر نمی‌رود.

ارائه خدمت بهتر به مشتریان

احتمالاً بزرگ‌ترین مزیت یک انبار به‌خوبی مدیریت‌شده ، بهبود رابطه بین تأمین‌کنندگان و خریداران است. نرم‌افزار مدیریت انبار می‌تواند زمان برداشت ، بسته‌بندی و بارگیری را کاهش دهد. این امر باعث می‌شود مشتریان خریدشان را سریع‌تر دریافت کنند و از روند کلی خریدشان احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

سیستم مدیریت انبار 2مزایای رقابتی استفاده از سیستم مدیریت انبار

نرم‌افزار مدیریت انبار می‌تواند با خودکار کردن عملیات اصلی انبار، مزیت رقابتی نسبت به سایر مشاغل موجود در بازار ایجاد کند. مشاغل می‌توانند:

کسب‌وکار خود را رشد دهند

هرچه یک کسب‌وکار بزرگ‌تر شود ، نیاز به  پیگیری بیشتر محصولاتش دارد. این مسئله زمانی مشکل‌ساز می‌شود که به یک ابزار استاندارد و کاربردی برای تنظیم انبار خود نیاز داشته باشد.

افزایش بهره‌وری

با کمک به کسب کارها در تعیین اینکه چه چیزی برای محصول و کارمندان  تأثیر می‌گذارد ، نرم‌افزار انبار می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت تیم کسب‌وکارها شود ، که به‌نوبه خود موجب صرفه‌جویی در هزینه و تقویت روحیه خواهد شد.

افزایش شفافیت

ابزارهای گزارش‌گیری قابل تنظیم می‌توانند منظره‌ای واضح‌تر و گسترده‌تر از محصول به صاحبان مشاغل ارائه دهند، و به آن‌ها در برنامه‌ریزی برای رفع نیازها و همچنین کاهش ناسازگاری بین شما و مشتریان کمک می‌کنند.

 

از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله اصلی را در وبسایت سامانه کدینگ سازمانی مطالع نمایید.