سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: اجرای طرح برچسب رهگیری ایران کدبرای لوازم خانگی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای مدیریت واردات در کشور اجرای طرح برچسب رهگیری ایران کد برای کالاهای وارداتی به خصوص لوازم خانگی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ابوالفضل محمدی با اشاره به جلوگیری از ورود کالاهای بدون کیفیت و عدم ثبت سفارش آن‌ها اظهار داشت: الزام به دریافت ایران کد برای ثبت سفارش و آماده ساختن مقدمات اجرای طرح برچسب رهگیری کالاهای وارداتی از اقدامات مهمی است که در راستای مدیریت واردات صورت گرفته است.
وی افزود: این امر در جهت مشخص کردن کالاهای وارداتی از مجاری قانونی نسبت به سایر کالا‌ها انجام می‌شود، در فاز پایلوت مقرر شد کالاهای ملزومات الکترونیکی خانگی اعم از یخچال و یخچال فریزر خانگی، جارو برقی، کولر گازی، آبمیوه گیری، لوازم صوتی و تصویری، اجاق گاز، پلوپز، اطو، ماشین لباسشویی، تستر و ماشین ظرفشویی مشمول این طرح شوند.
وی اظهارداشت: همچنین کدینگ کلیه فروشندگان خارجی در سیستم ثبتارش و قانونی کردن الزام رعایت ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان در خصوص واردات کالاهای مصرفی سرمایه ای بادوام از دیگر اقدامات در زمینه مدیریت واردات به شمار می آید.