روز معلم بر تمامی معلمین جهان مبارک باد

 
مرتضی مطهری:
مسلمان کسی است که هم درد خدا را داشته باشد و هم درد خلق خدا را.

12 اردیبهشت ماه روز معلم است و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری این روز را روز معلم نامگذاری نمود.

درباره استاد مطهری

استاد مطهری، مغز متفكر نظام جمهوری اسلامي و از شاگردان امام خمینی بود. او یکي از روحانیان در تفسیر و آموزش اسلام به زبان ساده و مطابق با نیاز جامعه در آن زمان محسوب می‌شد. آثار مختلفی از استاد در زمینه‌های فلسفی، اجتماعی، اخلاقی، فقهی و تاریخی انتشار یافته است. از جمله آثار استاد مي‌توان به “داستان راستان” اشاره كرد. او در اين كتاب به زبان ساده وجذاب و همه فهم روايات دينی و اخلاقی را در اختيار نسل جوان و ديگر اقشار جامعه قرار داده است.

روز معلم مبارک

جايگاه و مقام معلم 

معلمی فقط يك شغل نیست، معلمی عشق است و ايثار ، معلمی ذوق است و هنر، معلمی علم است و توانمندی. در اولين آیات مبارک كتاب آسمانی قرآن که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، اشاره شده است كه “بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.” در این آیات خداوند، خود را معلم می خواند و معلم بودن خود را بعد از آفرینش شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. خداوند متعال در اين آيات نسبت به شان و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آن را بر سایر طبقات ممتاز ساخته است.
 روز معلم، روز گرامي داشت عشق و ایثار و تجلیل از کسانی است که لحظه لحظه می سوزند و با دانش خود، جامعه را روشن ساخته و فردایی بهتر را نويد می دهند. روز معلم، روز بزرگداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کرده اند.