روز جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جهانی بهداشت را در سال 1950 به عنوان راهی برای تمرکز ذهن در بیشترین مراقبت‌های بهداشتی بر موضوع بهداشت این روز را ایجاد کرد.

 

هر 7 آوریل ، WHO موضوعی را انتخاب می‌کند که از افسردگی گرفته تا تغییرات آب و هوایی گرفته و مالاریا را شامل می‌شود. که شوربختانه 7 آوریل 2020 تمام مردم جهان درگیر ویروس سریع‌الانتقال کرونا شده‌اند. WHO نه تنها روز جهانی بهداشت ،  بلکه الهام بخش همه ماست تا در مورد بهداشت جهانی اطلاعات بیشتری کسب کنیم و نقش مهمی در تعیین دستور کار بهداشت جهانی برای سالهای آینده دارد.

7 آوریل از بدو تأسیس در اولین مجمع بهداشتی در سال 1948 و از زمان تأسیس آن در سال 1950 ، با هدف ایجاد آگاهی از یک موضوع خاص بهداشتی به منظور برجسته کردن منطقه اولویت دغدغه سازمان بهداشت جهانی برگزار شده است.سازمان بهداشت جهانی هرساله برای این روز یک شعار خاص در نظر می گیره و امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تلاش های بی وقفه کادر پزشکی و درمانی، شعار Support nurses and midwives رو برای این روز انتخاب کرده است.

در طول 50 سال گذشته ، این موضوع موضوعات مهم بهداشتی از جمله بهداشت روان ، مراقبت از مادر و کودک و تغییر اوضاع را آشکار کرده است. این جشن با فعالیت هایی انجام می شود که فراتر از خود روز است و به عنوان فرصتی برای توجه توجه جهانی به این جنبه های مهم بهداشت جهانی شناخته می شود

 

WHO امسال روی پوشش جهانی بهداشت برای تمام مردم جهان تمرکز دارد. میلیون ها انسان در سراسر جهان هنوز دسترسی به مراقبت های بهداشتی ندارند.

چگونگی نظارت بر روز بهداشت جهانی

WHO ابزارهای اطلاعاتی رایگان را ارائه میدهد. این مسئله را به چالش بکشید و در مورد یک مسئله مراقبت‌های بهداشتی فعلی، در جامعه خود گفتگو کنید.

 

برنامه بهداشتی خود را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که سیستم غذا خوردن، خوابیدن و ورزش شما مناسب است، سعی کنید حداقل سالی یک بار برای معاینه کامل به پزشک مراجعه کنید!

 

چرا روز بهداشت جهانی مهم است؟

روز جهانی بهداشت الهام بخش اقدامات در مقیاس جهانی است. روز جهانی بهداشت یکی از هشت کمپین رسمی بهداشت جهانی WHO است. این روز فعالیت‌های آگاهی و گزارش های رسانه ای را برانگیخته است.

روز جهانی بهداشت

این یک فرصت برای یادگیری چیز جدید است

با انتخاب یک موضوع متفاوت هر ساله، روز جهانی بهداشت تضمین می کند که ما همیشه در حال یادگیری هستیم! WHO موضوع هر سال را بر اساس یک موضوع مهم بهداشتی انتخاب می کند و هفته را به همایش ها و فعالیت های مربوط به موضوع اختصاص می دهد.

ما را گرد هم می آورد

روز جهانی بهداشت همچنین می‌تواند یک روز مهم برای تأمل در سلامت خود باشد. مکالمه می‌تواند به کاهش ننگ در ارتباط با بیماری کمک کند و منجر به افرادی شود که به دنبال پشتیبانی و درمان باشند.

 

روز جهانی بهداشت

 

در این صفحه مراقبت‌های در راستای پیشگیری از کرونا را مشاهده کنید.