ولادت حضرت قائم (عج) گرامی باد

ولادت حضرت قائم (عج) گرامی باد

حديثي از امام مهدی علیه السلام:
“چگونگی بهره مندی از وجود من در دوران غیبتم، همچون بهره ای است که از خورشید می‌برند،آن گاه که ابر آن را از دیدگان نهان می‌کند.”

نیمه شعبان

نيمه شعبان روز ۱۵ شعبان و سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است. که در دوران غیبت به سر می‌برد. حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) امام زمان، فرزند امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان و نرجس خاتون است.

حضرت مهدی(عج) عمری طولانی دارند و زمان زیادی را در غیبت زندگی خواهند کرد. علت غیبت امام زمان (عج) یکی از حکمت‌ها و رازهای الهی است و ما نمی‌توانیم به عمق این راز پی ببریم ولي سرانجام ایشان به خواست و اراده خداوند ظهور و قیام می‌کنند و با عدل و داد بر جهان حکومت خواهند کرد.

 اهل سنت شب نیمه شعبان را شب برات مي‌نامند و به شب زنده‌داری و دعا می‌پردازند. همچنين جشن نیمه شعبان يكي از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی (عج) برگزار می‎شود. مسجد جمکران از میزبانان اصلی برگزاری جشن‎های مهدویت در ایران است.

میلاد امام زمان مبارک

از فضايل شب نیمه شعبان

گشایش درهای خشنودی، بخشش، روزی و نیکی در شب نیمه شعبان.
تقسیم روزی و ثبت شدن زمان مرگ انسان.
بخشیدن همه انسان‎ها غیر از مشرک، قمارباز، فرد قطع رحم کرده، شراب خوار و فردی که بر انجام گناه اصرار می‎ورزد.
سخنان پیامبر اکرم (ص) درباره شب نیمه شعبان:

 شب نیمه شعبان در خواب بودم که جبرئیل به بالین من آمد و گفت: اى محمد چگونه در این شب خوابیده‌ای.  پرسیدم: مگر امشب چه شبى است.  گفت: شب نیمه شعبان است. برخیز اى محمد  پس مرا از جایم بلند کرد و به سوى بقیع برد، در آن حال گفت: سرت را بلند کن امشب درهاى آسمان گشوده مى‏ شوند، درهاى رحمت‏ باز می‌شوند و همه درهاى خشنودى، آمرزش، بخشش، بازگشت، روزى، نیکى و بخشایش نیز گشوده می‌شوند. خداوند در این شب به تعداد مو‌ها و پشم‌های چارپایان،  بندگانش را از آتش جهنم  آزاد می‌کند. امشب خداوند زمان‌های مرگ را ثبت و روزی‌های یک سال را تقسیم مى‏ کند و همه آنچه را که در طول سال واقع می‌شود نازل می‌سازد. اى محمد هر کس امشب را با منزه داشتن خداوند ، ذکر یگانگى او ، یاد بزرگى او ، راز و نیاز با او ، نماز، خواندن قرآن، نمازهاى مستحبی  و آمرزش‌خواهی (صبح کند، بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند همه آنچه را که پیش از این انجام داده و یا بعد از این انجام می‌دهد، خواهد بخشید.

“اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج”

نیمه شعبان گرامی باد