دیدار مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا

به گزارش روابط عمومی مرکز، امروز در اقدامی شایسته، آقای مهدی مظهری، مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، با حضور در ساختمان پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، با سردار نوروزی، رئیس پلیس نظارت براماکن عمومی فراجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص اهمیت صدور کد GLN برای کسب‌وکارها و نقش آن در ساماندهی بازار وبا تعیین کد موقعیت مکانی کسب و کارها به بحث و تبادل نظر پرداختند. همچنین، دستورالعمل تعیین موقعیت مکانی مصوب هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور و الزام الصاق بارکد دو بعدی استاندارد به عنوان یک نظام یکپارچه برای نظارت بر کسب‌وکارها مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته‌ی مهدی مظهری، “صدور کد GLN و استفاده از بارکد دو بعدی استاندارد، گامی مهم در جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد یک سیستم یکپارچه برای نظارت بر کسب‌وکارها ضمن ایجاد بستر مناسب برای فروش اینترنتی و تبلیغات کسب و کارها در سطح کشور است.”

سردار نوروزی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، بر ضرورت همکاری بیشتر بین پلیس و این مرکز برای مبارزه با تخلفات اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد.

شایان ذکر است که کد GLN یک شناسه جهانی برای شناسایی مکان‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها، انبارها و مراکز توزیع است و الصاق بارکد دو بعدی استاندارد به محصولات، امکان ردیابی و کنترل کالاها را از مبدا تا مقصد فراهم می‌کند.

با اجرای این طرح، انتظار می‌رود ساماندهی و نظارت بر کسب‌وکارها بهبود یابد و زمینه برای بهبود فعالیت اقتصادی کسب و کارها فراهم شود.