0

لازمه استقرار هوش مصنوعی در زنجیره تامین چیست؟

راه‌حل‌های هوش مصنوعی در زنجیره تأمین باعث محبوبیت هرچه بیشتر تجارت الکترونیکی شده است. گزارش‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات آینده توسط موسسه‌های تحقیقات بازار تولید می‌شود که نقاط دارای پتانسیل بازار را برای گسترش برجسته می‌کند. پیش‌بینی می‌شود 37٪ زنجیره تامین در آینده توسط هوش مصنوعی تقویت شود.

تخمین زده می‌شود که شفافیت در فرآیندهای زنجیره تأمین، تعیین کننده هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین در دوره آینده است. پیش بینی شده است که نصب دستگاه های متصل ، چشم انداز رشد جدیدی را برای بازار در دوره جدید باز کند.

بازیکنان اصلی این بازار چه کسانی هستند؟

 

رقیبان قابل توجه در بازار هوش مصنوعی در زنجیره تامین عبارتند از شرکت Intel Corporation ، Xilinx ، Inc. ، Microsoft Corporation ،IBM Corporation، Nvidia Corporation، Micron Technology، Amazon، SAP SE، Oracle Corporation، Logility، Inc، Samsung Electronics و LLamasoft .

هوش مصنوعی در زنجیره تامین

ارزیابی مقطعی هوش مصنوعی در بازار  زنجیره تأمین

ارزیابی مقطعی هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین به مواردی از جمله فناوری ، کاربران نهایی ، استقرار ، مؤلفه‌ها ، کاربرد و منطقه بستگی دارد. بر اساس این مؤلفه، هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین به نرم‌ افزار و سخت افزار تقسیم می‌شود. بخش سخت افزاری نیز علاوه بر این به حافظه، پردازنده ها و شبکه قوی نیاز دارد.

بر اساس فن‌آوری، هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین به محاسبات آگاهانه از متن، پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و دید رایانه تقسیم می‌شود. اساس استقرار بخش‌بندی هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین به ابر ، پیش فرض و ترکیبی تقسیم می شود. بر اساس برنامه های کاربردی ، هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین به مدیریت انبار ، مدیریت روابط تأمین کننده ، برنامه ریزی زنجیره تأمین ، مدیریت ناوگان ، لجستیک و حمل و نقل ، مدیریت ریسک از جمله دیگر تقسیم می شود. براساس کاربران نهایی ، AI در بازار زنجیره تأمین به بخش مواد غذایی و آشامیدنی ، خودرو ، خرده فروشی ، ساخت ، هوافضا ، الکترونیک مصرفی و سایر موارد تقسیم می شود. بر اساس منطقه ، بازار هوش مصنوعی در زنجیره تامین به اروپا ، آسیا و اقیانوسیه ، آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان تقسیم می شود.

تجزیه و تحلیل تفصیلی منطقه ای هوش مصنوعی (AI) در بازار زنجیره تأمین

تجزیه و تحلیل منطقه ای هوش مصنوعی (AI) در بازار زنجیره تأمین نشان می دهد که منطقه آمریکای شمالی مهمترین هوش مصنوعی در بازار زنجیره تأمین در سال 2017 بود که به ترتیب به ترتیب مناطقی مانند آسیا و اقیانوسیه و اروپا را دنبال کرد. پیشرفت فنی ، زیرساخت های قابل ملاحظه توسعه یافته و افزایش دانش فنی در فناوری هوش مصنوعی چند عامل اصلی ایجاد انگیزه در ترکیب راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی در زنجیره تأمین صنایع در منطقه است.

ایالات متحده بازار اصلی در منطقه آمریکای شمالی است. افزایش بازار تجارت الکترونیکی و تشدید بازار توسعه صنعت خرده فروشی به دلیل تقاضای دسترسی به راه حل های پیشرفته برای تدارکات و مدیریت انبار رو به افزایش است. پیش بینی می شود منطقه آسیا و اقیانوس آرام در بازار زنجیره تأمین با بهترین تجهیزات نصب در دوره پیش بینی توسعه یابد. گسترش بازار تجارت الکترونیکی که از روند رو به رشد خرید آنلاین و ایجاد زیرساخت های شبکه و فناوری دیجیتال پایدار است ، برخی از عوامل اصلی ایجاد انگیزه در افزایش بازار هوش مصنوعی در زنجیره تأمین در منطقه است.

AI in supply chain

تجزیه و تحلیل رقابتی  هوش مصنوعی (AI) در بازار زنجیره تأمین

دامنه توسعه بازار پتانسیل رشد بالایی را نشان می‌دهد که بازار می‌تواند در سال‌های آینده به آن دست یابد. انتظار می رود که تخصیص استراتژیک و موقعیت یابی دارایی ها به اهداف رقابتی خود به هر رقیب در شهدا کمک کند. تخمین مقررات قطعی که توسط دولتهای چندین کشور معرفی شده است، سودهای حاصل از بازار را افزایش می دهد. پیش بینی می شود در دسترس بودن وسایل مناسب برای ساخت کانال های توزیع قوی مشخص کننده گسترش آینده بازار در دوره پیش بینی شده باشد. انتظار می رود ثبات دولت اقتصادی بیشتر به توسعه مطلوب در قدرت بازار جهانی کمک کند. پیش بینی می شود که پیشرفت در امکانات و تجهیزات تحقیقاتی و توسعه بر رشد بازار در دوره پیش بینی تأثیر بگذارد. پیش بینی می شود نیاز به آماده سازی برای شرایط اضطراری مانند بلایای طبیعی ، همه گیری ها و جنگ های تجاری بین المللی این امکان را برای بازار فراهم آورد تا توانایی بهتری برای مقابله با چالش ها داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 1 =