ایجاد کاتالوگ الکترونیک مشترک برای استفاده کشورهای اکو مبتنی بر ایران‌کد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب ایجاد کاتالوگ الکترونیکی برای تبادل بین کشورهای عضو اکو مبتنی بر ایران کد و تصویب طراحی پرتالی برای قرار دادن قوانین تجاری این کشورها خبر داد.
جعفر محمودی در یک نشست خبری در خصوص نتایج بدست آمده از برگزاری رخداد 5 روزه تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی گفت: در این اجلاس پیشنهاد شد که اعضای اکو، گواهی مبدا الکترونیکی یکدیگر را به رسمیت بشناسند، این درحالی است که پذیرش چنین موضوعی می‌تواند به رونق هرچه بیشتر تجارت میان کشورهای عضو کمک کند.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر از میان کشورهای عضو اکو، تنها ایران و ترکیه صادرکننده گواهی امضا هستند و سایر اعضا از این مزیت، بی‌بهره هستند، بر همین اساس پیشنهاد شد که گواهی امضا برای تمامی کشورهای عضو معتبر شود.

وی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود که تجارت ایران در کشورهای عضو اکو مستقل شود و در فضای مجازی البته، باید تلاش شود که گواهی امضا میان کشورهای عضو اکو به رسمیت شناخته شود، چراکه با به رسمیت شناختن گواهی امضای هر کشور در میان سایر کشورهای عضو، شرایطی برای کوتاهتر کردن دیوارهای تبادل تجاری فراهم می‌شود.

محمودی گفت: ایجاد کاتالوگ الکترونیکی برای تبادل بین کشورهای عضو اکو در این اجلاس به تصویب رسیده است و این مبتنی بر ایران کد پیش‌خواهد رفت، ضمن اینکه پرتالی طراحی خواهد شد که در آن تمامی کشورهای عضو، قوانین و مقررات مربوط به تجارت خود را به روز در آن قرار دهند تا در دسترس سایر اعضا باشد.