3500 تعاونی موفق به اخذ ایران کد شدند

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی وزارت تعاون گفت: تاکنون حدود سه هزار و 500 شرکت تعاونی در کشور توانستند به شبکه ایران کد بپیوندند که نشان دهنده رشد مناسبی در این بخش است.

‘عباس جوهری’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا اظهار داشت: پیش بینی شده است که وزارت تعاون و مرکز شماره گذاری کالا و خدمات بتوانند تا 40 هزار شرکت تعاونی را در کشور به شبکه ایران کد متصل کنند که تاکنون این امر در مورد سه هزار و 500 تعاونی عملیاتی شده است.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه اتصال تعاونی‌ها به ایران کد قوانین کمی سخت گیرانه شده است، بیان کرد: در حال حاضر اعلام شده است که برای انجام واردات به کشور حتما باید ایران کد اخذ شود که برای تسریع این کار در بخش تعاون هم اکنون بودجه این کار به همه استان‌ها ابلاغ شده و از این طریق تعداد زیادی از تعاونی‌ها نیز در استان‌ها برای اتصال به ایران کد جذب شدند.
وی افزود: برای اجرای این طرح در سال جاری در بخش تعاون، وزارت تعاون بودجه 900 میلیون تومانی را ابلاغ کرده که سهم هر استان نیز به صورت جداگانه مشخص شده است.
جوهری، سهمیه بندی بودجه اجرای طرح ایران کد را در استان‌ها بر اساس عملکرد قبلی آنها دانست و تاکید کرد: در کنار این موضوع، یک سری مصوبات استانی نیز وجود دارد که مبالغی هم ازطریق آنها در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
مدیرکل تعاونی‌های تولیدی و توزیعی وزارت تعاون با اعلام اینکه احتمالا ستادی برای فرهنگ سازی در اتصال تعاونی‌ها به ایران کد در استان‌های کشور تشکیل خواهد شد، افزود: به دلیل جدیت قوانین در این زمینه لازم است که تعاونی‌ها برای اتصال به این شبکه بیشتر تلاش کنند.
جوهری در زمینه ادامه حمایت مالی وزارت تعاون برای اخذ ایران کد در شبکه تعاونی کشور، گفت: در این برنامه حمایتی تغییری ایجاد نشده است و همچنان توسط وزارت تعاون اعمال می‌شود.
وی به اعمال تخفیف 20 درصدی برای تعاونی‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به طور قطع تا پایان سال جاری تعداد تعاونی هایی که به ایران کد خواهند پیوست بیشتر نیز خواهد شد و در این زمینه جلسات مشترکی نیز با مرکز شماره گذاری کالا برگزار شده است.