کاربرد استانداردهای GS1، در کمک به مدیریت اطلاعات بیماران و بهبود یافتگان ویروس کرونا

امروزه مدیریت و دسته­بندی اطلاعات بیماران و روند درمان آن­ها، به دلیل حجم بالای اطلاعات امری دشوار، و گاهی ناممکن است. در اینجا چندین سوال مطرح می­شود؛

کاربرد استانداردهای GS1، در کمک به مدیریت اطلاعات بیماران و بهبود یافتگان ویروس کرونا: امروزه مدیریت و دسته ­بندی اطلاعات بیماران و روند درمان آن­ها، به دلیل حجم بالای اطلاعات امری دشوار، و گاهی ناممکن است. در اینجا چندین سوال مطرح می­شود؛

  1. به طور فرض، اگر بتوان این اطلاعات را ذخیره ­سازی و ساماندهی کرد؛ آیا به راحتی می­توان در شرایط اضطرار به آن­ها دسترسی داشت؟
  2. ذخیره­سازی این اطلاعات مسلتزم داشتن فضای کافی جهت نگهداری سوابق بیماران است، آیا راه­حلی دال بر ذخیره­سازی این اطلاعات در حجم کم و بدون محدودیت وجود دارد؟
  3. در برخی شرایط که مردم با یک ویروس خطرناک و واگیردار مانند کرونا روبه­رو می­شوند نیاز است تا خط سیری از زمان ابتلا، روند درمان و وضعیت بیمار پس از بهبودی و ترخیص در اختیار کادر درمان قرار گیرد، آیا تکنولوژی وجود دارد که یک بانک اطلاعاتی کامل از بیمار را در اختیار ما قرار دهد؟

جواب سوالات در استانداردهای GS1 خلاصه می­شود.

تمام اطلاعات بیمار اعم از زمان ابتلا و مراجعه به بیمارستان، آزمایشات صورت گرفته برای تشخیص، تاریخ بستری، داروهای تجویز شده و میزان دز آن، زمان ترخیص و اطلاعات تسویه حساب و بسیاری موارد دیگر به شکل یک بارکد بر روی مچ بیمار وصل می­شود و تنها با یک اسکن به راحتی می­توان به تمام این موارد دسترسی پیدا کرد. بدون آن که نیاز به زمان و محل خاصی برای بایگانی پرونده­ها داشته باشیم.

در روند درمان، با کمک سیستم ردیابی GS1 می‌توان مطمئن شد که داروی صحیح، در زمان صحیح، با دوز صحیح و به شیوه‌ای صحیح به بیمار صحیح R5)1) ارائه می‌شود. با این شیوه احتمال خطا در عملیات درمانی به صفر نزدیک می‌شود، امنیت و سلامت بیمار تضمین می‌گردد.

بارکدهای GS1 کادر درمانی را قادر می‌سازد تا با کاهش خطاهایی که به‌واسطه ورود دستی اطلاعات ایجاد می‌شود، امنیت بیماران را بهبود بخشد. افراد متخصصی که اسکن بارکدها را به فرآیندهای بالینی خود وارد کرده‌اند، تأثیر مثبت این استانداردها را بر فرآیندهای مراقبت از بیمار تأیید می‌کنند.

بسیاری از سازمان‌های موفق در حوزه بهداشت و درمان با استفاده از راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط استانداردهای GS1 توانستند بر بسیاری از چالش‌های عنوان‌شده غلبه کرده و نگرانی‌هایی چون تضمین ایمنی بیمار و ارتقاء بازدهی زنجیره­تأمین را از بین ببرند.