کاتالوگ سامانه تایید و اصالت کالا

کاتالوگ سامانه تایید و ردیابی اصالت کالا

کالایی که به دست مردم می‌رسد معمولا مسیر طولانی را از بالادست زنجیره تامین طی می کند تا از ترکیب و تغییر بر روی مواد اولیه به محصول نهایی تبدیل شود. همچنین از چندین دست مبادله شده و در رسیدن آن به دست مردم از وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان تا توزیع‌کنندگان و خرده فروشان نقش ایفا می کنند.
کالا در همه جای زندگی مردم حضور دارد. در منزل، اداره، تولید، فروش، جابجایی ها و هر آنچه که می توان تصور کرد.
از کالاهای مصرفی گرفته تا کالاهای زینتی، مردم روزانه با تعداد زیادی کالا سر و‌کار دارند. صبح که از خواب بیدار می‌شوند از کالای خواب مثل پتو، تشک، ملحفه و … استفاده می‌کند، صبحانه از کالاهای مصرفی مانند شیر، پنیر، نان و … استفاده می کند، به همین ترتیب در محل کار تا انتهای شب، حتی وسائل نقلیه.
حال بهتر متوجه خواهید شد که چه مقدار کالا اهمیت دارد و چه مقدار با سلامت مصرف کنندگان آن در ارتباط است.
مردم باید بسیاری از نیاز‌های خود را از طریق کالاهای مختلف تامین نمایند. بنابراین این حق مصرف‌کننده است که از سلامت، امنیت و قیمت کالایی که تهیه می‌کند اطمینان حاصل نماید.
همچنین برای مدیریت زنجیره تامین کشور مدیریت تامین کالا بسیار مهم و حیاتی است.
اعضای زنجیره تامین به دنبال فروش بیشتر، کاهش هزینه‌ها و ایجاد تجربه خرید بهتر برای مشتریان هستند.
این موضوع جز با مدیریت زنجیره تامین که منتج به افزایش سرعت انتقال کالا، ایجاد شفافیت و اعتماد مصرف کننده می‌شود میسر نخواهد بود.
مرکز ملی شماره‌گذاری کالا از ۲۳ سال پیش در ایران تاسیس شده است و تا کنون اطلاعات بیش از ۳۶۰۰٫۰۰۰ قلم کالا را از ۹۰٫۰۰۰ تامین‌کننده در بانک ملی اطلاعات کالا به ثبت رسانده است.این مرکز با راه‌اندازی سامانه ETS و ارائه خدمات ردیابی، رهگیری و تایید اصالت کالا در زنجیره تامین، پیگیری امور مربوط به کالا را به آسان ترین و سریع ترین روش ممکن مسیر ساخته است.