نهادهای اجرایی و نظارتی با ایران‌کد همکاری کنند

طبقه‌بندی و شناسایی کالاها و خدمات در جهت رشد تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به همکارهای تمام نهادهای اجرایی و نظارتی در بخش اقتصادی کشور نیاز دارد که در این میان مجلس نقش قابل توجهی برعهده دارد.
محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب به روابط عمومی ایران‌کد، گفت: عدم نظارت بر روند واردات و توزیع کالا پیامدهای سوء و غیرمنطقی را در قیمت کالاها به وجود آورده است که باید به شکل نظام‌مندی مدیریت شود.
به گفته وی، ناکارایی سیستم توزیع کالا هزینه‌های بسیاری بر  اقتصاد جامعه وارد کرده است. بخش توزیع  در حال حاضر هر روز بیشتر متورم می‌شود و  برای کاهش هزینه توزیع به استفاده از ابزارهای کارآمد و بهره‌گیری از ابزار تجارت الکترونیک چون بارکد گذاری و مانیتورینگ، نیاز مبرمی داریم.
علیپور با تاکید بر اینکه کدگذاری کالاها باعث می‌شود تا کالاهای غیر مجاز و غیرضروری شناسایی شوند، تصریح کرد: اگر به خوبی سیستم کدینگ اجرا شود و اطلاعات به طور کامل در اختیار ایران‌کد در ثبت اطلاعات کالاها قرار گیرد این موضوع باعث می‌شود تا با شناسایی و معرفی کالاهای با کیفیت در داخل کشور زمینه افزایش تولید ملی و حمایت از کالاهای ایرانی ایجاد شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه شناسنامه‌دار کردن کالاها از طریق ایران‌کد باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد تا تمامی نهادهای ذی‌ربط و اصناف نیز مکلف به همکاری و تبادل اطلاعات در جهت افزایش تولید ملی و تقویت کالاهای ایرانی بپردازند.
علیپور کدگذاری و طبقه‌بندی کالاها را در جهت افزایش کیفیت کالاها عنوان کرد و گفت: اگر سیستم اطلاع رسانی در این زمینه تقویت شود و اطلاعات واقعی و مشخصات کالاها در اختیار عموم جامعه قرار گیرد در این صورت مردم ترجیح می‌دهند کالاهای باکیفیت ایرانی خریداری کنند تا اینکه خواهان کالاهای بی‌کیفیت که اخیراً نیز با حجم بیشتری وارد کشور شده‌اند، باشند.