نظارت جدی بر ورود و خروج کالا با استفاده از کد رهگیری و شناسه کالا

 البرز همچنان رتبه اول کشور در کشف کالای قاچاق را دارد

 

عزیزاله شهبازی در جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان البرز که روز سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز تشکیل جهاد سازندگی با قدردانی از تلاش‌های تمامی اعضای کمیسیون، افزود: استان البرز سال گذشته و همچنان در سال 99 در کشفیات کالاهای قاچاق رتبه اول کشور را دارد.

وی ادامه داد:

اخبار نوید بخشی در این جلسه بود و جای خرسندی دارد که کالاهای قاچاقی که از سایر استان ها وارد البرز می شوند با مبارزات بی امان نیروهای البرزی به مقصد نمی رسند و کشف می شوند.

شهبازی با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی استان و راه اندازی پلیس اقتصادی در البرز، گفت: شناسه رهگیری کالا سال ها پیش در بسیاری از کشورها راه اندازی و نهادینه شده است.

وی افزود: از ابتدای تیر ماه امسال نظارت جدی بر کالاها بر اساس شناسه و کد رهگیری در البرز آغاز  شده است.

استاندار البرز عنوان کرد: باید اطلاع رسانی لازم را داشته باشیم تا نظم بازار حفظ شود و هرگونه اقدامی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه صادرات در البرز برخلاف برخی از استان‌ها رشد بالایی داشته، گفت: با رشد قاچاق کالا، تولید و اشتغال کاهش می یابد و فشارهای اقتصادی حاکم می شود.

شهبازی به موضوع سوخت اشاره کرد و افزود: بازنگری در سهمیه ها در البرز در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: امید است با این روند، شوق و اشتیاق تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید در سال 99 تداوم یابد و در جهت افزایش اشتغال و تولید و استمرار کاهش نرخ بیکاری به بالندگی و توسعه برسیم.