ميلاد پر بركت امام امام موسی كاظم (ع) مبارك باد

 

میلاد هفتمين ستاره تابناك امامت موسي کاظم علیه‌السلام در بيستم مردادماه مصادف با هفتم صفر سال ۱۲۸ هجری قمری می‌باشد. پدرايشان امام ششم شیعیان دوازده‌امامی ابوعبدالله جعفر بن محمد صادق و مادرش حميده بود. كه از زنان بزرگ زمان خویش و همچنين عالم به احكام و مسائل اسلام بود كه امام صادق علیه‌السلام زنان را براي یادگیرى مسائل و احكام دینى به ایشان ارجاع مى‏داد. محل تولد امام موسی كاظم ابواء منطقه‏اى در میان مكه و مدینه در سرزمین حجاز بود. پس از ولادت موسی کاظم و به شکرانه این اتفاق مهم، پدرش سه روز مردم مدینه را اطعام كرد. امام موسي كاظم (ع) ۲۰ سال از زندگی خود را تحت سرپرستی پدرش امام جعفر صادق گذراند. امام موسی كاظم پس از شهادت پدرش، امام جعفر صادق (ع)، در سن بیست‌سالگی به امامت رسيد و مدت 35 سال نيز امامت كرد.

پيشينه

میلاد هفتمين ستاره تابناك امامت موسي کاظم علیه‌السلام در بيستم مردادماه مصادف با هفتم صفر سال ۱۲۸ هجری قمری می‌باشد. پدر ايشان امام ششم شیعیان دوازده‌امامی ابوعبدالله جعفر بن محمد صادق و مادرش حميده بود. كه از زنان بزرگ زمان خویش و همچنين عالم به احكام و مسائل اسلام بود كه امام صادق علیه‌السلام زنان را براي یادگیرى مسائل و احكام دینى به ایشان ارجاع مى‏داد. محل تولد امام موسی كاظم ابواء منطقه‏اى در میان مكه و مدینه در سرزمین حجاز بود. پس از ولادت موسی کاظم و به شکرانه این اتفاق مهم، پدرش سه روز مردم مدینه را اطعام كرد. امام موسي كاظم (ع) ۲۰ سال از زندگی خود را تحت سرپرستی پدرش امام جعفر صادق گذراند. امام موسی كاظم پس از شهادت پدرش، امام جعفر صادق (ع)، در سن بیست‌سالگی به امامت رسيد و مدت 35 سال نيز امامت كرد.

القاب امام موسي كاظم (ع)

از القاب مشهور ايشان می‌توان به کاظم، صابر، صالح، عبدالصالح، قائم، نفس زکیه، زین المجتهدین، وفی و امین و باب‌الحوائج نام برد.

میلاد امام موسی کاظم

چند ويژگي شخصيتي امام موسي كاظم (ع)

در این نوشتار به گوشه ای از کمالات و ویژگی های برجسته آن حضرت اشاره ميشود:

علم و دانش، صبر وبردباري، بخشش و سخاوت، بندگي و عبوديت، حسن خلق، مبارزه با فساد و فريبكاري و …

وفات امام موسي كاظم (ع)

امام موسي كاظم (ع) چندین بار توسط خلفاى عباسى دستگیر و زندانى گردید.  و در دوران خلافت هارون‌الرشید به مدت چهار سال زندانى شد و در همان زمان در سال 183 هجرى به شهادت رسید. پيكر مطهر ايشان در بغداد مكانی به نام مقابر قریش كه هم‌اکنون به (كاظمین) معروف است دفن گرديد.