عضویت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به نقل از کمیته ایرانی ICC، مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) با هدف تصویب گزارش‌های عملکرد و مالی سال ۱۳۹۷ و نیز تجدید انتخابات یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی و بازرس قانونی، در روز دو‌شنبه، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار شد. بر اساس این گزارش، به ترتيب «کنفدراسیون صادرات ایران»، «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد»  و «سندیکای بیمه‌گران ایران» از میان اعضای سازمانی و «جناب آقای مهندس حسین سلیمی»، «بانک پارسیان»، «بیمه ایران»، «بیمه دانا» و «مرکز شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران» از میان اعضای انفرادی به عنوان یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

 

همچنین بر اساس اساسنامه جدید کمیته ایرانی ICC مبنی بر انتخاب بازرس قانونی برای کمیته ایرانی، «جناب آقای دکترحسین وکیلی» با رأی اعضا به عنوان بازرس قانونی تجدید انتخاب شد.

 

لازم به ذکر است كميته ايراني اتاق بازرگاني بين‌المللی در سال ۱۳۴۲ تأسيس شد كه پس از انقلاب با چند سال وقفه روبرو گشت، در سال ۱۳۶۴ بنا به توصيه دولت و تلاش اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران،‌ دوره جديد فعاليت خود را آغاز كرد.
كميته ايراني ICC در راستاي توسعه اقتصادي، گسترش تجارت و سرمايه‌گذاري در كشور در زمينه‌هاي زير فعاليت مي‌كند:
– تسهيل مبادلات و فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي بين‌المللي بر اساس اصول اقتصاد بازار و از طريق تدوين مقررات و عرف‌هاي تجاري، ارائه سياست‌ها و راه‌حل‌هاي بازرگاني و كمك به حل اختلافات از طريق داوري و ساير روش‌هاي حل اختلاف.
– ايجاد هماهنگي در روابط اقتصادي بين‌المللي در كليه بخش‌هاي اقتصادي از جمله صنعت، معدن، تجارت، خدمات و سرمايه‌گذاري .
– مشاركت با كميته‌هاي ملي كشورهاي عضو ICC براي نيل به رشد و توسعه اقتصادي و دستيابي به صلح و برقراري روابط منصفانه بر پايه احترام و منافع متقابل بين طرفين معامله از طريق توسعه و تقويت همكاري در كسب و كار و جلب مشاركت سازمان‌هايي كه در اين زمينه فعاليت مي‌نمايند.