شناخت درست ذینفعان لازمه تنظیم پایدار بازار اطلاع‌رسانی

دیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی اطلاع‌رسانی صحیح را از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها عنوان کرد و افزود: با شناخت درست ذینفعان و مکانیزم‌های صحیح می‌توان از میزان عطش یا سیراب‌شدگی مخاطبان آگاهی یافت و تنها در این صورت است که می‌توان به تنظیم پایدار بازار اطلاع‌رسانی رسید.

 

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا)، سید علیرضا شجاعی در سمینار ارتباطات سازمانی در دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی‌، گفت: برای اطلاع‌رسانی صحیح به ذینفعان در موضوعات مختلف حوزه بازرگانی باید ابزارها به درستی انتخاب و استفاده از آنها متناسب با هر ذینفع صورت پذیرد و روابط عمومی در این زمینه نقش بسزایی دارد.

مشاور وزیر بازرگانی در جمع دانشجویان رشته مدیریت اجرایی، با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در سه مرحله تامین، توزیع و مصرف، گفت: با توجه به این ساختار در حوزه تامین با رویکرد تولید داخل و واردات خبر و محتوا و در حوزه توزیع نیز با دو رویکرد مصرف داخل و صادرات آنها مواجهیم.

وی در ادامه به توضیح استراتژی‌های اطلاع‌رسانی به کار گرفته شده در روابط عمومی وزارت بازرگانی نظیر باران خبر، کنش‌گرایی، بازی شطرنج و غیره پرداخت که مورد توجه حاضران در سمینار واقع شد.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: روابط عمومی نوین زمانی حاصل می‌شود که نگاه به آن از جایگاه پشتیبان به پیشانی سازمان تغییر کند.

به گزارش شابا، در پایان این سمینار از سوی گروه مدیریت سیستم دانشکده مهندسی صنایع تقدیرنامه‌ای به مهندس شجاعی اهدا شد.