سخنرانی مدیر عامل مرکز در همایش جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین دانشگاه امیر کبیر

به گزارش بازاریابی و روابط عمومی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، مدیرعامل این مرکز در همایش جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین به عنوان سخنران در پنل وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور یافت و پس از سخنان آغازین خود به شکاف بین دانشگاه و صنعت اشاره نمودند. ملکی در ادامه به معرفی سازمان GS1 و استانداردهای آن پرداخت و ظرفیت های مشابهی که GS1 می تواند همچون WTO ارائه نماید مطرح کرد.

وی با بیان شاخص های عملکرد لجستیک کشور ها از منظر بانک جهانی، روند افزایشی نمرات شاخص ها در سطح بین المللی و جایگاه ایران در بین کشورها را از منظر بانک جهانی ارائه نمود. ایشان گفتند علی رغم پیشرفت هایی که ایران در سالهای گذشته داشته و به رتبه 64 در بخش لجستیک در بین سایر کشورها رسیده است اما همچنان به دلیل عقب افتادگی در شاخص توانایی ردیابی کالا در درون کشور از بسیاری از کشورهای منطقه عقب مانده است.

ملکی در ادامه اظهار داشت تنها راه ایجاد ردیابی صحیح در کشور رعایت استانداردهای بین المللی GS1 است زیرا این استانداردها زیرساخت لازم برای ایجاد زبان مشترک بین سازمان ها و با خارج از مرزهای کشور را فراهم می آورد. وی ابراز امیدواری کرد تا سامانه جامع تجارت با بهره گری از این استانداردها در آینده بتواند از آزمون و خطاها کاسته و در مسیر استاندارد بتواند خدمات بهتری را ارائه نماید.

 

 

لینک کامل همایش