سالروز ورود امام و آغاز دهه فجر گرامی باد

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران

     امام خمینی حدود چهارده سال در تركيه، عراق و در دهکده ای به نام نوفل لوشاتو در فرانسه تبعید شد. كه اين مكان در روزهای اوج نهضت، به قلب تپنده انقلاب ایران تبدیل شده بود. در زمان تبعيد ايشان، شاه و امریکا به هيچ عنوان پیش بینی نمی کردند که امام خميني بتواند رژیم شاهنشاهی را سرنگون كند.

پس از خروج شاه در سال 1357، امام  خميني در پیامی کوتاه به خبرگزاری های جهان اعلام کرد: «خروج شاه از ایران، اولین مرحله پایان یافتن سلطه جنایت بار پنجاه ساله رژیم پهلوی می باشد که به دنبال مبارزات قهرمانانه ملت ایران صورت گرفته است. من این پیروزی را به ملت تبریک می گویم.» و افزود در اولین فرصت به ایران باز خواهم گشت.

امام خمینی پس از سال ها تبعید و دوري از ايران به كشور بازگشت. و مردم ایران اسلامی با شكوه ترين و بزرگترین استقبال را از ايشان بعمل آوردند. صف استقبال كنندگان از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا ادامه داشت كه حاکی از عشق و علاقه بی نظیر آنها به رهبرشان بود. این روز یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران است . مردم به شوق ورود امام، خیابان ها را آب و جارو کرده، و مسیر حرکت امام را تا کیلومتر ها با گل تزیین كردند.با ورود امام خميني به فرودگاه، فریاد «الله اکبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. ايشان در فرودگاه در جمع مستقبلین از همه تشکر کردند و خروج شاه را اولين قدم در پیروزی انقلاب دانستند. 

 

دهه فجر

 

سخنراني امام خمینی(ره)

امام خميني در قطعه 17بهشت زهرا حاضر شدند.و پس از استقرار طنین صداي ايشان جان مشتاقان و شیفتگان حقیقت را سیراب نمود. امام خمینی رحمه الله سخنانی ایراد فرمود. ایشان ابتدا از تمام اقشار ملت از پیر و جوان، روحانی و کسبه، قاضی و وکیل، کارمند و کارگر و کشاورز که در راه رسیدن به پیروزی رنج و مصیبت دیدند و ثابت قدم ماندند، صمیمانه تشکر کرد. امام در این سخنان با بیان رمز پیروزی فرمود: ما باید از همه طبقات ملت تشکر کنیم که این پیروزی تا اینجا به واسطه وحدت کلمه بوده است. وحدت کلمه مسلمین، همه، وحدت کلمه اقلیت های مذهبی با مسلمین، وحدت دانشگاه و مدرسه علمی، وحدت روحانی و جناح سیاسی. ما باید همه این رمز را بفهمیم که وحدت کلمه، رمز پیروزی است و این رمز پیروزی را از دست ندهیم.

12 بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به ايران

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران پس از ۱۴ سال تبعید كه در تهران مورد استقبال بيش از سه میلیون ایرانی قرار گرفت. این روز ” 12 بهمن” در تقویم رسمی با عنوان روز آغاز دهه فجر، مشخص شده‌ است. همه ساله دراین روز مراسم ویژه‌ای در سراسر ایران با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود و همچنين زنگ انقلاب در مدارس نواخته شده و سوت کشتی‌ها، قطارها و ناقوس کلیساها در ساعت ۹ صبح این روز به صدا درمی‌آید.