زیرساخت‌های لازم جهت ارائه شناسه کالای پوشاک و لوازم خانگی فراهم است

علیرضا ملکی، مدیر عامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص الزام فروش لوازم خانگی با شناسه کالا گفت: آماده همکاری با سازمان‌ها برای عرضه شناسه کالا هستیم.

طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی برای هشت قلم لوازم‌خانگی شامل یخچال، یخچال- فریزر ساید بای ساید، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی، جاروبرقی و ماکروفر اعم از تولید داخل و کالاهای وارداتی از یکم تیرماه اجرایی می‌شود.

شناسه کالا از سال 1374 در مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات صادرشده و این مرکز پایگاه داده‌ای بالغ بر چهار ملیون بانک اطلاعات کالایی دارد. برای دریافت لیست نمایندگان مرکز GS1 ایران  جهت اخذ شناسه کالا به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده لیست نمایندگان

 

بزرگترین مشکلی که صنعت لوازم خانگی را مورد تهدید قرار می‌دهد، قاچاق است که برای جلوگیری از قاچاق، موضوع تخصیص کد شناسه کالا و شناسه رهگیری را با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار دادیم. .لازم به ذکر است کدهای GTIN  صادره در این مرکز، در سامانه شناسه کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملکی در ادامه گفت با توجه به ضرورت و اهمیت اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای خانگی به تناسب تمام استان‌های کشور در  آمادگی  و زیرساخت ارائه کد کالا وجود دارد.

لازم به ذکر است متولیان امر، بازرسی‌های خود را برای اجرای طرح شناسه کالا آغاز خواهند کرد و مشتریان می‌توانند برای دریافت همه اطلاعات و گارانتی کالا،‌ شناسه آن کالا را از طریق وبسایت ایرانکد یا اپلیکیشن های مرکز (لینک در کافه بازار) دریافت نمایید.

با شماره گیری این کد دستوری اطلاعات قانونی و اصالت کالا برای مصرف کننده مشخص می‌شود تا ضمن حفظ حقوق مصرف کنندگان از ورود کالاهای بی‌کیفیت به بازار جلوگیری شود.

در صورت نیاز به مشاوره با شماره 02188937525 تماس حاصل فرمایید.