ردیابی زنجیره‌تامین پوشاک با استانداردهای EDI و EPC RFID در GS1

(مطالعه موردی دو شرکت کریستال: برند برتر با موفقیت در بهبود زنجیره‌تامین با استانداردهای EDI و لیورپول: خرده‌فروش بزرگ در مکزیک بهبود زنجیره‌تامین خود با EPC RFID)

  1. مقدمه

کریستال که مقر آن در کلمبیا است، یک شرکت نساجی و پوشاک با بیش از 50 سال تجربه در تولید و بازاریابی مارک‌های شناخته‌شده مانند Gef، Punto Blanco، Baby Fresh، Galax و کازینو است. کریستال در برند خود مشهور است و متعهد به طراحی نوآورانه و توسعه مجموعه‌ها توسط طراحان واجد شرایط و اجتماعی است. کریستال عمودی عملیات خود را در هشت کارخانه تولید در کلمبیا ادغام می‌کند، ازجمله پارچه‌های ریسندگی و رنگرزی و تولید پوشاک و جوراب. پنج مرکز توزیع اطمینان حاصل می‌کنند که کریستال رقابت و انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کند درحالی‌که تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات که به‌طور گسترده‌ای از طریق franchisesهای خرده‌فروشی واقع در سراسر کارائیب و آمریکای مرکزی و جنوبی توزیع‌شده است. همچنین لیورپول یک خرده‌فروش پیشرو در مکزیک با فروش بیش از 5.2 میلیارد دلار در سال 2012 است. زنجیره‌تامین این شرکت به‌طور کامل در مرکز توزیع (DC) واقع در Tultitlan (استادو مکزیکو) مستقر است. در سال 2002، لیورپول به‌شدت فعالیتهای خود را گسترش داد و هرساله پنج‌تا هفت فروشگاه را باز کرد. این رشد سریع به این معنی بود که لیورپول نیاز به پردازش مجدد در مرکز توزیع خود داشت و همچنین آماده شدن برای آینده بود. هدف اولیه ابتکاری مهندسی مجدد، بهینه‌سازی فرایندهای انبارداری شرکت از طریق سیستمهای انبارداری خودکار و مرتبسازی برای افزایش کارایی بود. پس از رسیدن به این هدف، لیورپول پس‌ازآن تمرکز بر بهبود مدیریت موجودی و بهینهسازی فرآیندهای دریافت و ارسال در مناطق که در آن استفاده از فناوری به حداکثر بهرهمندی در نظر گرفته شد. [1,2,3]

  1. مطالعه موردی کریستال: برند برتر با موفقیت در بهبود زنجیره‌تامین با استانداردهای EDI در GS1

فرصت‌های بهبود

برای بهبود روابط با شرکای تجاری خود، کریستال یک پروژه بزرگ را برای استفاده از فرآیندهای استانداردشده توسط تبادل داده الکترونیکی (EDI)و یک رویکرد هماهنگ برای دستیابی و حفظ داده‌های کیفیت آغاز کرد. اهداف کلی این شرکت بهبود ارتباط با شرکای تجاری بود درحالی‌که بهره‌وری در هر نقطه در طول زنجیره‌تامین آن افزایش یافت.کریستال با توسعه مستندات و اجرای EDI با تمرکز بر استفاده از استانداردهای GS1 آغازشده است. هدف این بود که یک فرایند سفارش انعطاف‌پذیر برای پاسخگویی به نیازهای منحصربه‌فرد مشتریان خود ارائه دهیم. یکی دیگر از فرصت‌های بزرگ این بود که خطاهای ورودی دستی را به حداقل برسانیم، بنابراین دقت اطلاعات را بهبود می‌بخشیم. با استفاده از استانداردهای GS1 به‌عنوان زبان رایج کسب‌وکار، کریستال اطمینان داد که فرایندهای تحقق سفارش جدید شامل اطلاعات دقیق و هماهنگ است. کریستال یک پروژه بزرگ را برای استفاده از فرآیندهای استانداردشده توسط EDI و یک رویکرد هماهنگ برای دستیابی و حفظ داده‌های کیفیت آغاز کرد.

فرایندهای جدید

برای تقریباً هفت سال، کریستال با استفاده از استانداردهای GS1 با شرکای تجاری و مشتریان خود برای پردازش سفارش EDI با استفاده از سفارش‌ها و مدیریت موجودی، کارآیی خود را به کار گرفته است. چگونه این فرایند کار می کند:

  • در حال حاضر، تمام محصولات هرکدام با یک GS1 (GTIN) شناسایی می‌شوند که در بارکد GS1-13 در هر برچسب محصول کدگذاری می‌شوند. برای انتقال اقلام، یکی دیگر از استاندارد GS1 کد کانتینری سریال (SSCC) هر واحد تدارکاتی (گروه اقلام) را در سراسر سیستم، از یک حامل حمل‌ونقل به بعد مشخص می‌کند.
  • کریستال از LOGyCA / SYNC، یک همکار GS1کلمبیا و کاتالوگ همگام‌سازی جهانی داده گواهی (GDSN) برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات محصول با شرکای تجاری، با استفاده از پیام‌های اطلاع‌رسانی کاتالوگ (CIN) برای اضافه کردن و حذف محصولات و همچنین تغییر قیمت‌ها، از LOGyCA / SYNC استفاده می‌کند.. کریستال قادر به انجام این عملیات، به‌ویژه اضافه کردن محصولات جدید، در هر درخواست خرده‌فروشان است.
  • سپس،خرده‌فروشان به CRYSTAL پیام ORDER را در EDIFACT / EANCOM ارسال می‌کنند، جزئیات تحویل در هر فروشگاه که با شماره مکان جهانی (GLN) شناسایی‌شده است و اطلاعاتی که باید در برچسب برای هر محصول قرار داده شود. سفارش خرید توسط VAN (شبکه ارزش‌افزوده اضافه‌شده) دریافت شده و به SAP یکپارچه‌شده است که لیست انتخاب را به مرکز) DC مرکز توزیع) کریستال ارائه میدهد که برچسبها با اطلاعات درخواست شده برای هر محصول تولید می‌شوند و همچنین برچسب‌ها با SSCC برای هر ارسال واحد (موارد)
  • هم‌زمان، فاکتور فیزیکی و Disadatch Advice DESADV، با استفاده از فرمت EDIFACT / EANCOM تولید می‌شوند.
  • در پایان، خرده‌فروشان با Crystal اطلاعات خود را در مورد فروش و موجودی را به‌صورت روزانه به اشتراک می‌گذارند.
  • کریستال یک درخواست حمل‌ونقل را به روش معمولی ایجاد می‌کند. پس از درخواست توسط تأمین‌کننده حمل‌ونقل تائید شده، کریستال حمل‌ونقل را ارسال می‌کند. دستورالعمل با استفاده از IFTMIN (دستورالعمل) در فرمتEDIFACT/ EANCOM که SSCC مربوط به هر واحد تدارکاتی، مشتری که به آن آدرس داده‌شده است، شهر و فروشگاههای مقصد که با GLN ها شناسایی‌شده‌اند نیز استفاده میشود.
  •  

ادامه خبر در وبسایت E-code