حضور متفاوت ایران‌کد در الکامپ

ایران‌کد در هجدهمین نمایشگاه الکامپ که از یکشنبه 19 آذر 91 شروع به کار می‌کند حضور خواهد داشت.
مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران امسال پنجمین حضورش را در این نمایشگاه تجربه می‌کند که البته این حضور از  حیث رویکرد و مطالب مطروحه متفاوت از سال‌های گذشته است.
ایران‌کد در الکامپ هجدهم به معرفی سیستم‌‌های اکو و کادا می‌پردازد. سیستم کاتالوگینگ اکو   ECO Cataloging System  و یا به اختصار(ECS) ، بر اساس استانداردهای داده‌ای تجربه شده در ایران‌کد به تولید کاتالوگ‌های الکترونیکی استاندارد برای شناسایی کالاهای در گردش در مبادلات تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصاد (اکو) می‌پردازد. با استفاده از این سیستم که با هدف ارتقای پورتال اکو نیز بنا شده است، تأمین کنندگان و خریداران کالا در کشورهای عضو امکان دسترسی به اطلاعات کالا و تبادل الکترونیکی اطلاعات را خواهند داشت و این سیستم می‌تواند زمینه تسهیل تجاری و کاهش هزینه‌های تبادل بین مرزی کالاها را فراهم نماید.
همچنین معرفی و ارائه سیستم کادا یا (کنسرسیوم اطلاعات و داده‌های استاندارد) بر عهده کارشناسان شرکت معماران اطلاعات کالا از نمایندگی‌های ایران‌کد است خواهد بود. رویکرد کادا که از استانداردهای داده‌ی ایران‌کد در شناسایی اقلام کالا استفاده می‌کند، ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین سیستم‌های شناسایی کالا در و بین بنگاه‌های اقتصادی است. اجرای کادا می‌تواند کاهش هزینه‌های لجستیکی را در پی داشته باشد. این طرح در حال حاضر در حال پیگیری و بررسی در سامانه خرید کالای صنعت نفت است.
به علاوه کارشناسان ایران‌کد به ارائه اطلاعاتی از پورتال جدید ملی کالا ایران‌کد به آدرس اینترنتی www.iran-code.ir می‌پردازند که اطلاعات مربوط به کلیه محصولات ملی در یک بانک مرجع را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.
نمایشگاه الکامپ که بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران‌ است، از تاریخ نوزدهم تا بیست و دوم آذرماه سال جاری از ساعت 9 الی 16 در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد. مجموعه ایران‌کد در این نمایشگاه در سالن 41 و غرفه شماره ‌56 برپا شده است.