حضور دکتر عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران

صبح روز سه شنبه 16 آبان ماه آقای عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، آقای علیرضا احمدیان دبیر فراکسیون کارآفرینان مجلس به منظور دیدار با مسئولین مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران در این مرکز حضور یافتند.

در این جلسه که با حضور آقای مهدی مظهری مدیر عامل، مجید نیک مهر عضو هیات مدیره، مهدی کرمی معاون و دیگر مدیران مرکز تشکیل گردید. ابتدا مهدی مظهری مدیر عامل به تشریح شکل گیری سازمان GS1 جهانی متشکل از 115 کشور دنیا پرداخت و ضمن تشریح اقدامات مرکز اظهارداشت شش و نیم میلیون کدکالا برای 130 هزار عضو که نوعا از تولید کنندگان مطرح کشور بشمار می روند صادر گردیده است.

وی در ادامه به اقدام مرکز در صدور شناسنامه فرش دستباف با همکاری مرکز ملی فرش ایران اشاره نمود که این اقدام نقش بسزائی در افزایش صادرات فرش دستباف و ارز آوری برای کشور داشته است و اظهار داشت با پیگیری های به عمل آمده ۲۰ کارگزاری برای ارزیابی و صدور شناسنامه فرش دستباف به نمایندگی از مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران در کشور ایجاد شده است. وی افزود 45 نماینده در سطح کشور ارائه خدمات به اعضاء و اخذ اطلاعات آنان جهت درج در سامانه مرکز را به عهده دارند.

ایشان در ادامه صدور کد خدمت را از دیگر اقدامات مرکز برشمرده و گفت تا سال گذشته صدور کد فقط مختص به کالا بود ولی با تمهیدات صورت گرفته در حال حاضر برای هر خدمتی که به مردم ارائه می شود، کد خدمت صادر می گردد.

در ادامه جلسه آقای عزت الله اکبری تالار پشتی طی سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات مرکز و با عنایت به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر الزامی بودن دریافت کد کالا برای صدور کالاهای ایرانی به کشورهای مختلف ضرورت ارائه و تصویب طرح جامعی مبنی بر تمرکز و یکپارچه نمودن صدور کد کالا برای محصولات تولیدی کشور تاکید نمود.