تمامی کالاهای وارداتی از اول شهریور مشمول دریافت ایران کد می شوند

به گزارش ایران کد به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای مهدی غضنفری امروز در سومین اجلاس مدیران فن آوری اطلاعات و ارتباطات افزود : با اجرایی شدن این برنامه به راحتی می توان در بازار کالاهایی را که فاقد ایران کد است ، جمع اوری کرد.
وی توسعه تجارت الکترونیک را در شرایط ادغام دو وزارتخانه ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: در فضای تولید، توزیع، مصرف، تجارت، سرمایه گذاری، صادرات و واردات به انبوهی از اطلاعات برای مجریان در بخش‌های خصوصی و دولتی نیاز است که فقط با تجارت الکترونیک می توان رفع کند.
غضنفری افزود: در وزارتخانه جدید معاونت فن اوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت شبکه شباب در توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: این شبکه مستقل از شبکه جهانی اینترنت و از طریق فیبرنوری به صورت داخلی تبادل داده و اطلاعات، خواهد داشت.
آقای غضنفری با بیان اینکه هر کارخانه یا تولید کننده ای می تواند از طریق این شبکه به سازمانهای بازرگانی شهرستانها و استانها متصل شود، افزود: با مراجعه به این شبکه بسیاری از رفت و امدهای زاید، حذف و اطلاعات تجاری و بازرگانی در فضای الکترونیک قابل دسترس خواهد بود.
وی گفت: شباب یکی از محصولات امن در فضای ارتباطی و اطلاعاتی است و به توسعه الکترونیک در تجارت داخلی و خارجی کمک خواهد کرد.
بر اساس پیش بینی برنامه پنجم توسعه باید 20 درصد تجارت داخلی و 30 درصد تجارت خارجی از طریق تجرات الکترونیکی انجام شود.