ایران‌کد باعث شفافیت اقتصادی می‌شود؛ از آن حمایت می‌کنیم

 

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: ایران‌کد یک زیرساخت ارزشمند اطلاعات تجاری برای کشور است و ما با قوت از آن حمایت می‌کنیم.
مهدی غضنفری در گفتگو با خبرنگارما افزود: هرکار جدیدی که در کشور آغاز می‌شود چون میزان آشنایی با آن کم است ممکن است همکاری با آن پایین باشد. البته ممکن است منافع عده‌ای هم به خطر بیفتد و بخواهند مانع تراشی کنند و ایران‌کد نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی اظهارداشت: کاری که ایران‌کد می‌کند تهیه، ساماندهی و استانداردسازی اطلاعات تجاری کشور است. ما تا بحال سامانه منظمی برای جمع‌آوری این اطلاعات نداشتیم اما اکنون ایران کد در کنار سایر سامانه‌های الکترونیک تجاری خدمات خوبی را به جامعه تجاری و تولیدی کشور ارایه داده و خواهد داد.
وی تصریح کرد: از اطلاعات تهیه شده توسط ایران‌کد دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند و هم اکنون برخی از وزارتخانه‌های اقتصادی در حال پیوستن به بانک اطلاعاتی ایران‌کد هستند.
غضنفری افزود: لذا رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از ایران‌کد و تقویت آن است چراکه معتقد است ایران‌کد و سامانه‌های نظیر آن باعث شفافیت اقتصادی می‌شود و اقتصاد و تجارت کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به شفافیت دارد.
وی خاطر نشان ساخت: ایران‌کد هم‌اکنون در طرح‌های مهمی چون مدیریت واردات و اصلاح نظام توزیع در چارچوب طرح تحول اقتصادی نقش مهمی برعهده دارد و بزودی نقش آن پررنگ‌تر هم خواهد شد.