ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی با کدگذاری و شناسنامه دار کردن محقق می‌شود

کدگذاری و شناسنامه دار کردن براساس کیفیت کالاهای ساخت داخل کشور باعث رشد و تقویت تولید ملی می‌شود.
غلامرضا اسداللهی  عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایران‌کد با بیان این مطلب گفت: ارتقای کیفیت کالای ایرانی نیازمند توجه همه جانبه به عرصه تولید تا مصرف کالا دارد.
به گفته وی در راستای حمایت از تولید ملی باید دست در دست هم بدهیم تا با همکاری هم و استفاده از فرهیختگان و متخصصان بومی و مشارکت همگانی مردم، مشکلات را حل کنیم و به سمت رشد روز افزون تولید ملی حرکت کنیم.
اسداللهی با تاکید بر اینکه تحقق اهداف آن در سایه تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر محقق می‌شود، تصریح کرد: حمایت از تولید ملی، به معنای تصدی دولت در امور نیست، بلکه باید وظایف دولت کمتر شده و امور تولیدی در دست واحدهای تولیدی و بخش‌های خصوصی قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌ با تاکید بر نقش ویژه مجلس در جهت تدوین قوانین کارآمد در راستای تولید ملی، گفت: حمایت دولت از بخش خصوصی و تعامل با تولیدکنندگان و صنعتگران در تحقق اهداف تولید ملی از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی نیز با یکدیگر زمینه را برای تحقق اهداف تولید ملی فراهم می‌کند.  
 اسداللهی با اشاره به تشدید نرخ ارز در کاهش اقبال عمومی از کالاهای خارجی تصریح کرد: در حال حاضر افزایش شدید نرخ ارز باعث شده تا مردم رغبت چندانی برای خرید کالاهای خارجی نداشته باشند. این مسئله حتی اقبال از کالاهای چینی هم کاسته است به همین جهت تولید کننده ایرانی باید از این فرصت به عنوان یک مزیت استفاده کند.
وی افزود: وقتی با افزایش نرخ دلار خرید کالاهای خارجی مقرون به صرفه نیست، مصرف کننده داخلی اگر از کیفیت کالای داخلی مطمئن باشد چرا خرید کالای داخلی به کالای خارجی ترجیح ندهد.