آشنايي با مفهوم SPها، مزایا و تعامل در سطح بين‌الملل

واحد تامین‌کنندگان که در GS1 بنام Solution Partner& Provider (ارائه‌کننده راه‌حل و شركاي تجاري راه‌حل) شناخته می‌شود با اهداف تعامل شرکت‌‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تهیه نرم‌افزار‌های موردنیاز مشتریان بالقوه مرکز در حوزه‌های مختلف پوشاک، پروتئینی، شیمیایی و غیره در سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی متناسب با استانداردهای GS1 و کمک به بهبود و افزایش هم‌افزایی، جهانی نمودن تامین‌کنندگان ایرانی در کنار تامین‌کنندگان دیگر کشورها در حوزه IT و در نهایت ایجاد ثروت، فعالیت خود را آغاز نمود. موضوع تعامل و هم افزایی فی‌مابین شرکت‌های نرم‌افزاری بعنوان اولین موضوع مطرح شده در کشور توسط مرکز، ارائه و کارهای تحقیقی بسیاری بر سه حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات آموزشی انجام شده است. مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات تنها نماینده GS1 در ایران بطور جدی بیش از 2‌سال به موضوع تعامل و ایجاد هم‌افزایی پرداخته است. در این طرح تحقیقاتی ابتدا سند مطالعاتی GS1 در حوزه تامین‌کنندگان مطالعه شد و مطالعه موردی بر روی کشورهایی مختلفی که این طرح را راه‌اندازی کرده بودند، انجام گردید. هدف اصلی این طرح شناسایی نقاط قوت شرکت‌های ایرانی حوزه IT، تعامل بیشتر با جامعه جهانی  GS1و ثبت شرکت‌های ارزیابی‌شده در سایت SPfinderGs1 می‌باشد.

  • امكان مطرح شدن SPهاي ايران در سطح بين الملل از طريق GS1

با توجه به مطرح‌شدن فعالیت‌های GS1 ایران در حوزه SPها و ارائه اسناد و مستندات این حوزه به GO، آینده روشنی برای شرکت‌های عضو و دارای تفاهم‌نامه پیش‌بینی می‌شود. برخی از این موارد در زیر اشاره شده است: 

  1. توسعه بازار داخلی و خارجی
  2. ایجاد هاب تجاری به منظور استفاده از خدمات شرکت‌ها 
  3. ایجاد شبکه های B2B بین تامین کنندگان در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری
  4. اخذ نمایندگی از سایر تامین کنندگان داخلی/ خارجی GS1 و ایجاد کسب‌و‌کار جدید 
  5. معرفی GS1 و تامین‌کنندگان حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به جامعه جهانی GS1
  6. شناسایی ترندهای جهانی و مطالعه موردی پروژه‌های انجام شده سایر کشورهای عضو GS1 در حوزه‌های بهداشت، لجستیک، موادغذایی و خرده‌فروشی
  7. توسعه  e-commerce
  8. شناخت مشکلات و نیازهای واقعی بازار IT
  9. برگزاری اولین رویداد B2BSP & B4BSP
  10. ایجاد کارگروه‌های تخصصی
  11. یکپارچه‌سازی سیستم‌ها از طریق ایجاد و تبادل استانداردها
  12. شرکت در دوره ‌های عمومی و متوسطه آموزشی و امکان آزمون در سطح بین الملل (آشنایی با استانداردها و راهکارهایGS1)