آخرین وداع با سردار دل‌ها، مراسم تشییع جنازه شهید سلیمانی

مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس صبح روز یکشنبه ۱۵ دی با حضور گسترده مردم در اهواز و مشهد برگزار شد. روز گذشته این مراسم در چند شهر عراق انجام شده بود.

مراسم تشییع جنازه سردار شهید، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس صبح روز یکشنبه ۱۵ دی با حضور گسترده مردم در اهواز و مشهد برگزار شد. در روز گذشته این مراسم بسیار باشکوه با حضور هزاران نفر از مردم عراق در چندین شهر این کشور انجام انجام شده بود.

به گزارش مرکز ملی شماره‌گزاری کالا و خدمات ایران و به نقل از تسنیم، «مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و پنج تن از یارانش قرار بود از ساعت هشت صبح آغاز شود اما به دلیل تراکم شدید جمعیت در مسیر تشییع شهدای مقاومت، آغاز مراسم ‌با مشکل مواجه شده است.»

قاسم سلیمانی

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران در نشستی  آخرین وضعیت برنامه‌های  مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران را تشریح کرد.

شریف گفت: مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر این شهید نیز از ساعت ۸ صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آنکه رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند پیکر آن شهید از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. بعد از تهران ساعت ۱۴ الی ۱۶ مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار می‌شود و بعد از آن پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در این مراسم پیام خاصی را به حامیان انقلاب اسلامی خواهد داد که برخورد با دشمن و ایجاد امنیت دستور کاری است که از آن شهید به یادگار مانده است.

تشییه جنازه سلیمانی