شبکه جهانی همزمان سازی داده ها

1- مقدمه

تصور كنيد كه شما به‌عنوان يك خرده‌فروش و يا عمده‌فروش توانايي اين را داشته باشيد كه به طور مداوم اطلاعات مربوط به برنامه‌ها، محل كالا و محصولات خود را در اختيار شركاي تجاري خود قرار بدهيد.
تصور كنيد كه اين اطلاعات را بتوان با استفاده از روشي ساده، سريع و دقيق در اختيار تمامي عناصر يك زنجيره‌ي تأمین قرار داد تا درنهايت بتوان مقدار درستي از محصول را در زمان و مكان صحيح در اختيار مشتري قرار داد.
اين موضوع خیال‌پردازی نيست. امروزه شركت‌هايي كه عضو شبكه‌ي جهاني هم‌زمان‌سازی داده‌ها (GDSN) هستند با استفاده از تسهيلات اين شبكه اين امكان را به دست مي‌آورند كه كسر موجودي خود را كاهش داده، مقدار زمان مورد نياز براي اصلاح سفارش‌ها خريد و همچنين اشتباه در فاكتورها را نيز كاهش دهند.
در اين سند توضيحاتي براي درك بهتر دقت داده‌ها، هم‌زمان‌سازی داده‌ها و شبکه‌ی جهاني هم‌زمان‌سازی داده‌ها (GDSN) به شرح زير داده خواهد شد:

  •  چرا بايد به هم‌زمان‌سازی داده‌ها روي آورد؟
  •  مباني هم‌زمان‌سازی جهاني داده‌ها
  •  GS1 GDSNچيست؟
  •  GS1 GDSN چگونه كار مي‌كند؟
  •  پنج گام براي هم‌زمان‌سازی داده‌ها
  •  ايده‌هايي براي شروع
  •  دقت و كيفيت داده‌ها

2- چرا هم‌زمان‌سازی داده‌ها؟

امروزه شركاي تجاري به دليل ناكارآمدي اطلاعات زنجيره‌ي تأمین و همچنين دقت پايين داده‌هايي كه در تراكنش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، هزينه‌هايي بالا و در عين حال غيرضروري پرداخت مي‌كنند. به علاوه جهاني‌شدن تجارت موجب پديد آمدن نياز شديدي براي جريان روان‌تر كالا و خدمات بين شركا و همچنين كنترل بهتر فرآيندهاي زنجيره‌ي تأمین شده است كه اين مهم نيز از طريق هم‌زمان‌سازی داده‌هاي رد و بدل شده بين شركاي يك زنجيره امكان‌پذير خواهد بود.

در حقيقت به‌واسطه‌ی هم‌زمان‌سازی و همگون‌سازي داده‌هاي اصلي بين سيستم‌هاي داخلي و سيستم‌هاي شركاي تجاري‌تان، اين اطمينان حاصل خواهد شد كه داده‌هاي اصلي در همه‌ي سيستم‌هاي زنجيره مشابه يكديگر هستند. پس از اجراي چنين فرآيندي شما اين امكان را خواهيد داشت تا تجارت محلي، منطقه‌اي و يا جهاني خود را به انجام برسانيد، دقت داده‌هاي مبادله شده بين خود و شركاي تجاري‌تان را تضمين نموده و برخي هزينه را از زنجيره‌ي خود حذف كنيد.

 

 

برای خواندن ادامه این مقاله مفید اینجا را کلیک نمایید.