کارت‌های اعتباری را فراموش کنید، در جدیدترین روش پرداخت آمازون از گوشت و خون استفاده می‌کند.

مهندسان غول خرده‌فروشی آمازون بی سروصدا در حال آزمایش اسکنرهایی هستند که می‌توانند از کف دست خریدار  به‌عنوان راهی برای خریدوفروش در یک فروشگاه استفاده کنند و این فناوری در ماه‌های آینده در زنجیره سوپرمارکت‌های Whole Foods  به‌عنوان زیرمجموعه شرکت آمازون مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مهندسان غول خرده‌فروشی آمازون بی سروصدا در حال آزمایش اسکنرهایی هستند که می‌توانند از کف دست خریدار  به‌عنوان راهی برای خریدوفروش در یک فروشگاه استفاده کنند و این فناوری در ماه‌های آینده در زنجیره سوپرمارکت‌های Whole Foods  به‌عنوان زیرمجموعه شرکت آمازون مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات‌متحده برنامه حق ثبت اختراع را از آمازون برای سیستم اسکن بدون درد منتشر کرد که افراد را نه با صورت خود بلکه با خصوصیات مرتبط با کف دست‌ها ، ازجمله چین‌وچروک و رگ‌ها شناسایی می‌کند.

سنسورهای پیشرفته با اسکنر اثرانگشت موجود در دستگاه‌هایی مانند گوشی تلفن همراه متفاوت هستند و نیازی نیست کاربران دستان خود را به‌صورت فیزیکی به سطح اسکن لمس کنند در عوض، آن‌ها از دید کامپیوتری و هندسه عمقی برای پردازش و شناسایی شکل و اندازه هر دست، قبل از شارژ کردن یک کارت اعتباری در فایل، استفاده می‌کنند.

این سیستم بانام “Orville” ، به مشتریان دارای حساب‌های Amazon Prime امکان می‌دهد تا دست خود را در فروشگاه اسکن کرده و آن‌ها را به کارت اعتباری یا بدهی خود متصل کنند.

خطای این فناوری نوین  دقیقاً در حد یک ده‌هزارم از 1٪ است ، اما مهندسان آمازون در تلاش‌اند تا قبل از راه‌اندازی آن، آن را به یک‌میلیون٪ 1 ارتقا دهند.

آمازون امیدوار است با آغاز سال آینده، تکنولوژی را به تعداد معدودی از فروشگاه‌های مواد غذایی خود معرفی کند و درنهایت تکنولوژی را به همه مکان‌های آمریکا گسترش دهد. به گفته منابع آگاه، سرعت پخش برنامه بستگی به این دارد با چه سرعتی بتوان آن را در سوپرمارکت‌های Whole Foods  نصب و کارمندان را آموزش دهند که چگونه از آن استفاده کنند.

شخص آشنا با این پروژه گفت: درحالی‌که یک معامله کارت معمولی بین سه تا چهار ثانیه طول می‌کشد ، فناوری جدید آمازون می‌تواند هزینه را در کمتر از 300 میلی‌ثانیه پردازش کند.

مجد مكساد ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شركت Status Money ، یك سایت مالی شخصی، گفت: “خرده‌فروشان همیشه به پرداخت سریع‌تر علاقه‌مند بودند.”

وی گفت ، اگر اجرای این تکنولوژی موفقیت‌آمیز باشد ، این فناوری همچنین می‌تواند به تشویق مصرف‌کنندگان برای صرف هزینه بیشتر هنگام بازدید از غذاهای کامل کمک کند.

مجد در ادامه گفت: “مردم تمایل دارند وقتی‌که تجربه لمس کردن چیزی ملموس مثل پول را ندارند ، بیشتر هزینه کنند و احساس از دست دادن پول برای آن‌ها بسیار کمرنگ‌تر می‌شود.”

با استفاده از این فناوری جدید و مبتنی بر دستی ، خریداران حتی مجبور نیستند تلفن‌های خود را بیاورند. بااین‌وجود ، کارشناسان می‌گویند معلوم نیست که مشتریان مشتاق اسکن دست خود در Whole Foods باشند.

استفانی هار ، یک محقق مستقل و متخصص در اخلاق فناوری ، خاطرنشان کرد: کشورهایی که برنامه‌های نظارتی قوی مانند چین‌دارند از قبل در برخی فروشگاه‌ها از چک‌های بیومتریک (تشخیص چهره) استفاده می‌کنند و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آمازون تصمیم به استفاده از تشخیص چهره نگرفته است.

وی گفت: “فکر می‌کنم آن‌ها احتمالاً فرض کرده‌اند آمریکایی‌ها نمی‌خواهند با چهره خود صورت‌حسابشان را بپردازند ، اما خوب است که با اثرانگشت یا دست خود پرداخت را انجام دهند.

این فناوری چگونه کار می‌کند: کاربران دست خود را بر روی یک اسکنر قرار می‌دهند، که از دید کامپیوتر و هندسه عمقی استفاده می‌کند تا شکل و اندازه هر دست را مشخص کند. مشتریان آمازون باید قبل از اینکه بتوانند از سیستم پرداخت استفاده کنند، به فروشگاه‌ها بروند و اسکن دست خود را  به‌حساب کاربریشان متصل کنند.

یک مانع بزرگ در راه اجرایی کردن این فناوری وجود دارد: گزارش سرقت کارت و مسدود کردن آن  نسبتاً آسان است و اگر کسی مال شمارا بدزد، یک کارت اعتباری جدید سفارش می‌دهد. اگر کسی به پایگاه داده وارد شود و “چاپ دستی”  مصرف‌کننده را بدزد مصرف‌کننده قادر به فهمیدن به این سرقت نخواهد بود و امکان تعویض اثر دست خود را نخواهد داشت.