ورود ایران‌کد به صنعت نساجی کشور

دبیر انجمن صنایع نساجی کشور با بیان اینکه اجرای ایران‌کد در صنعت نساجی کشور طی سال جاری نیز دنبال خواهد شد، گفت: زمینه دریافت ایران کد توسط تمامی محصولات و تولیدات نساجی فراهم است. 

علیرضا حائری درباره روند اجرای ایران‌کد در صنعت  نساجی و تولید پوشاک کشور با بیان اینکه اجرای این پروژه از یک سال گذشته آغاز شده است، گفت: هم اکنون بسیاری از واحدها محصولات خود را برای پیوستن به ایران‌کد معرفی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: از این طریق تاکنون بسیاری از کالاها و محصولات تولیدی در عرصه پوشاک شناسه ملی کالا دریافت کرده‌اند و به ایران‌کد پیوسته‌اند.
حائری ادامه داد: به دلیل تنوع تولیدات و محصولاتی که از طریق تولیدکنندگان و فعالان عرصه نساجی و پوشاک کشور عرضه می‌شود، هم اکنون بسیاری از محصولات و تولیدات شرکت‌های نساجی کشور به شبکه ایران‌کد متصل شده‌اند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در بخش صنعت نساجی و تولید پوشاک و ملزومات آن تأثیر مثبتی داشته است، گفت: با توجه به اجرای طرح میزان از سوی وزارت بازرگانی و فراهم کردن زمینه‌های واگذاری کارت‌های 1.5 میلیون تومانی خرید به کارمندان دولت و در آینده نزدیک به همه اقشار، زمینه‌های خرید کالای ایرانی تقویت می‌شود.
این مقام مسئول در صنعت پوشاک و نساجی کشور افزود: طرح میزان این ویژگی را با خود به همراه دارد که دارندگان کارت‌های 1.5 میلیون تومانی فقط قادر به خرید محصولاتی که شناسه کالا دارند و به ایران‌کد پیوسته‌اند را دارند.
به گفته حائری، در شرایط فعلی تولیدکنندگانی از صنعت نساجی که احساس نیاز کرده‌اند به سمت این شبکه رفته‌اند و این کار در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
وی بیان داشت: البته در مرحله اول پیوستن شرکت‌ها به طرح  ملی شناسه کالا نیازی به ارتقای سطح کیفیت و استانداردهای مورد نیاز تولید نبود ولی این موضوع در مراحل بعدی از اهمیت بیشتری برخوردار شد. 
وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ایران‌کد، واردات محصولات نساجی و پوشاکی نیز باید مانند تولیدات داخلی کشور از حداقل استانداردها برخوردار باشند و بدون رعایت شرایط ایران‌کد امکان عرضه در بازار داخلی ایران را نخواهند داشت.