همایش آشنایی با خدمات مرکز و استانداردهای GS1 در قم

در ادامه برنامه برگزاری همایش‌های استانی، نمایندگان مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در همایش آشنایی با خدمات مرکز و استانداردهای GS1 که به همت شرکت گرمای اقتصاد تابان پارس و همکاری معاونت محترم شهرک‌های صنعتی در استان قم و در شهرک صنعتی شکوهیه مورخ 5 آذر 97 برگزار شد حضور یافتند.

در این نشست آقای نبی‌الله آمره رئیس شهرک صنعتی شکوهیه، آقای آشتیانی معاونت صنایع کوچک و مدیران عامل شرکت‌هایی همچون، روغن‌موتور زیگما، لابراتوار آرایشی بهداشتی انس، آریا گرانول، مجتمع ثبت قم، نظام صنفی کشاورزی، آریا صنعت، شکوه طعام و … حضور داشتند.

این نشست‌ها که باهدف معرفی استانداردها و خدمات مرکز در سایر استان‌ها برگزار می‌شود پیرو استراتژی‌های کلان مدیریت مرکز در این خصوص می‌باشد.

GS1 ایران بر این باور است که این استانداردها می‌توانند شیوه کار و زندگی کسب‌وکارهای مختلف و مردم را متحول سازد. استفاده از تکنولوژی بارکد می‌تواند تأثیر شگرفی بر جمع‌آوری مکانیزه اطلاعات و ایجاد زیرساخت صحیح بانک‌های اطلاعاتی برای داده‌کاوی داشته باشد.

در همایش مذکور استانداردها بین‌المللی در خصوص شناسایی، نشانه‌گذاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات شرح داده شد. شیوه‌های محافظت از برند، برندسازی، تبلیغ محصولات در سطح بین‌الملل در موثق‌ترین بانک اطلاعاتی جهان، نحوه صحیح ایجاد سامانه‌های ردیابی و ره‌گیری محصول درون سازمان و در زنجیره تأمین نیز ازجمله مواردی بودند که در این نشست مطرح شدند. زنجیره ارزش و کمکی که این استانداردها به آن خواهند کرد و پنل پرسش و پاسخ در خصوص استفاده از خدمات مرکز و ظرفیت‌های این بانک اطلاعاتی زنده و پویا به‌عنوان حسن ختام این همایش بودند.

شرکت‌کنندگان دریافتند که چگونه از بانک مفاهیم ملی در جهت کدینگ سازمانی دارایی‌هایشان بهره‌مند شده، چگونه آن‌ها را کد و بارکد نموده و از سامانه‌های ردیابی اموال مرکز برای امور اموال گردانی استفاده نمایند.

مرکز برگزاری چنین همایش‌هایی را رسالت خود دانسته و معتقد است این استفاده از این دانش در رونق کسب‌وکارهای کشورمان تأثیر به سزایی خواهد داشت.

در انتها به اطلاع می‌رساند نشست‌های دیگر استانی مرکز تا انتهای سال در هرمزگان، کرمان و زاهدان برگزار خواهد شد.