معرفی شرکت شهاب توشه

جهت معرفی مشترکین و شرکای تجاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران مجموعه گزارش‌های تصویری توسط واحد روابط عمومی و بازاریابی تهیه‌شده که در قسمت اول از این سری گزارش‌های تصویری، به معرفی مجموعه شهاب توشه پرداخته‌ می‌شود.

روز دوشنبه 18 آذر 98 ، GS1 ایران مهمان شرکت شهاب توشه بود. جهت معرفی مشترکین و شرکای تجاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران مجموعه گزارش‌های تصویری توسط واحد روابط عمومی و بازاریابی تهیه‌شده که در قسمت اول گزارش‌ها، به معرفی مجموعه شهاب توشه پرداخته‌ می‌شود.

در ابتدا مهندس باستار مدیرعامل مجموعه شهاب توشه در مورد نحوه تأسیس مجموعه بیان کرد:

شرکت شهاب توشه دارای سابقه 20 ساله است. این مجموعه باهدف تولید لامپ‌های گازی، به‌عنوان اولین تولیدکننده این محصول در ایران آغاز به فعالیت کرد، از دستاوردهای مهم این مجموعه کاهش قیمت محصولات روشنایی در بازار به‌واسطه تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای 200 نفر به‌صورت و غیرمستقیم بوده است.

شرکت شهاب توشه

 

ایشان به بیان مشکلات پیش روی این صنعت پرداخت و گفت:

از مهم‌ترین مشکلات موجود در این حوزه بحث تحریم و تامین مواد اولیه، عدم انتقال دانش فنی از کشورهای صاحب صنعت روشنایی است که البته این شرکت با تکیه ‌بر منابع داخلی، توانسته است بر این مشکلات فائق آید.

مهندس باستار در ادامه به ذکر عوامل موفقیت و هدف تاسیس شرکت پرداخته و گفت:

تکیه‌بر کیفیت کار و توانمندی‌های داخلی شهاب توشه از عوامل موفقیت آن بوده است و هدف تاسیس مجموعه، عدم وابستگی کشور به محصولات روشنایی خارجی بوده است.

ایشان در پایان اذعان داشت: استفاده از استانداردهای جهانی GS1 در زمینه کدگذاری، ردیابی و رهگیری می‌تواند به ایجاد اعتبار جهانی  کمک کند. همچنین با اتحاد و تکیه‌ بر منابع داخلی، اعتماد به توانمندی‌ها و همکاری مشترک بین بخش‌های مختلف این صنعت می‌توان از شرایط اقتصادی پیش رو عبور کرد.

در ادامه آقای مهندس دهقان عضو هیئت‌مدیره و مدیر واحد بازرگانی در رابطه با نحوه آشنایی و همکاری با مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران بیان کرد:

در سال‌های گذشته جهت ورود به لیست تامین کنندگان وزارت نفت استفاده از ایرانکد برای محصولات الزامی بود و به این سبب مجموعه شهاب توشه با مرکز آشنا شد. در ادامه جهت ردیابی محصولاتمان در طول زنجیره تامین و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی برای محصولات با تکیه ‌بر استانداردها و کدهای GS1 همکاری ما با این مرکز افزایش یافت.

ایشان در ادامه افزود: مهم‌ترین دغدغه شرکت، ردیابی محصولات از زمان تولید تا زمان استفاده  توسط مصرف‌کننده و فعال‌سازی گارانتی است که این روند خود زمان‌بر بوده و با تکیه‌بر کدهای GS1 مصرف‌کننده به‌محض استفاده از محصول می‌تواند گارانتی را فعال نماید. همچنین جهت صادرات و مدیریت زنجیره تامین نیاز است که در زمینه کسب‌وکار، زبان مشترکی با سایر صنایع و کشورها وجود داشته باشد که با استفاده از کدها و استانداردهای سازمان GS1 این ارتباط و زبان مشترک ایجاد می‌شود.

ایشان در پایان گفت:

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با گسترش استانداردها و فعالیت‌های خود در صنایع مختلف به کسب و کارها در بحث مدیریت زنجیره تامین و صادرات محصولات کمک‌های فراوانی رسانده است.