قواعد جایگذاری نمادهای بارکد

 

قواعد جایگذاری نماد بارکد را می‌دانید؟ برای اسکن موفقیت‌آمیز نماد کدمیله‌ای، لازم است جایگاه مناسبی برای چاپ آن بر روی محصول انتخاب شود. در اسکن دستی، محل‌های مختلف جایگذاری نماد باعث می‌شود اپراتور در شناسایی مکان نماد با مشکل مواجه شود و این شرایط بازدهی را کاهش می‌دهد.

در اسکن خودکار، نماد باید طوری قرار گیرد که در میدان دید اسکنر باشد. توجه به راهنمایی‌های این مطلب منجر به سازگاری و قابلیت پیش‌­بینی موردنیاز خواهد شد. نکته اینکه نمادهای کدمیله‌­ای که در این مطلب به‌عنوان نمونه ارائه می­‌شوند صرفاً در خصوص جایگذاری است و به اندازه، نوع، رنگ یا خصوصیت نماد کدمیله‌ای اشاره نمی‌­کند.

 

قواعد جایگذاری نماد بارکد بر روی جعبه‌ها

 

این نوع بسته‌­بندی شامل مقواهای استوانه‌ای، مکعبی یا کارتن‌های پلاستیکی مانند روکش‌­های مستطیلی (که برای محصولاتی مثل حباب­‌های شیشه‌­ای و شفاف استفاده می‌­شود) است. این بسته‌­بندی ممکن است حاوی هر چیزی از شیرینی یا غلات گرفته تا شوینده‌­ها باشد.

  • خصوصیات بسته‌بندی: ورقه سنگینی که با چسب چسبانیده و تا شده است یا کارتن­‌های مقوایی موج‌دار

  • جایگذاری نماد کدمیله‌ای: جایگاه ارجح یک چهارم پایینی در سمت راست در پشت، نزدیک لبه، با درنظر گرفتن فضای خالی مناسب اطراف نماد کدمیله‌ای و جایگاه نامطلوب یک چهارم پایینی در سمت راست در جلو، نزدیک لبه، با در نظر گرفتن فضای خالی مناسب اطراف نماد کدمیله‌ای است.

  •  

جهت مشاهده سایر قواعد جایگذاری نماد بارکد بر روی بسته بندی اقلام کلیک نمایید.