قاچاق کالا معضل جدی تولید داخلی شده است

عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خواستار برخورد جدی با قاچاقچیان به منظور صیانت از تولید داخلی شد و گفت: در حال حاضر یکی از معضلات اصلی بخش تولید، قاچاق کالا است.

 بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصاحبه اخیر خود در خصوص حقوق‌های نجومی اظهار کرد: اگر صاحبان حقوق‌های چند صد میلیونی مورد بازرسی و بررسی قرار بگیرند، حتماً تخلفات دیگر این چپاولگران مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر قصد مبارزه با فساد و رانت و جلوگیری از غارتگران بیت‌المال را داریم باید عملکرد سپاه پاسداران در بازداشت و رصد کردن مخلان اقتصادی را مورد تقدیر قرار دهیم و من به نمایندگی از بخش خصوصی کشور از این اقدام در برخورد با رانت‌خواران و مخلان اقتصادی تقدیر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مراکز نظارتی دیگر کشور در برخورد با مخلان اقتصادی قاطعیت و شفافیت لازم را به خرج نمی‌دهند یا پروسه زمانی برخورد با این افراد را حدود دو سال طول می‌دهند اما واکنش فوری سپاه پاسداران و ورود به موضوع برای برخورد شایسته تقدیر است.

پناهی زاده بیان کرد: هر چند مساله برخورد با حقوق‌های نجومی با تأخیر آغاز شد اما امیدوارم این اقدام تداوم یابد.

او همچنین خواستار ورود سپاه به مساله مبارزه با قاچاق کالا شد و این درخواست را استمداد بخش خصوصی و تولید از سپاه پاسداران دانست و گفت: در صورت حضور پررنگ‌تر سپاه پاسداران در میدان مبارزه با قاچاق کالا، دیگر بخش تولید دچار آسیب نخواهد شد، زیرا یکی از معضلات اصلی بخش تولید قاچاق کالاست؛ بنابراین ورود سپاه پاسداران به صحنه مبارزه با قاچاق کالا و برخورد جدی با قاچاقچیان کالا مطمئناً منجر به صیانت از تولید داخلی کشور خواهد شد.