فرش‌های اصیل ایرانی هویت بخشی می‌شود

به گزارش مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران طی جلسه ای با مرکز ملی فرش ایران بر لزوم شناسنامه دار شدن فرش‌های دستباف ایرانی  و احراز هویت صاحبین فرش و برند ایرانی تاکید کرند.

فرحناز رافع ریاست رئیس مرکز ملی فرش ایران، با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن با فرش‌های نفیس آغاز می‌شود ، افزود: 

هدف مرکز ملی فرش از این کار علاوه بر ثبت مشخصات فیزیکی فرش، بیان روایت‌ها و قصه‌های بافت فرش و معرفی بافنده آن است که نهایتا به تشویق، احقاق حقوق و دستمزد و رتبه بندی مهارت آنان می‌انجامد.

رافع در ادمه تاکید کرد که در این راه از ایده‌های خلاقانه استارت آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها استفاده می کنیم و تیم کارشناسی متشکل از بخش خصوصی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، مرکز ملی شماره گذاری کالا، مرکز رشد و بخش خصوصی به طور منظم جلسات تخصصی خواهند داشت.

استفاده از ارز در شکل دیجیتالی و نحوه به کارگیری آن در کدگذاری شناسنامه فرش دستباف با همکاری مرکز ملی فرش و شرکت های دانش بنیان در دست اقدام است.

تاکید بر لزوم استمرار جهت پیشبرد و عملیاتی کردن برنامه از محورهای مورد تایید رئیس مرکز ملی فرش ایران و اعضای حاضر در این جلسه بود.

علیرضا ملکی مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی از شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاکچین برای همکاری در این زمینه دعوت نمود.