شکل گیری دنیای سریع و کارآمد با بارکد

بارکد، یک شماره‌ی شناسایی منحصربه‌فرد و ترکیبی از نوارهای سیاه و سفید است و تحول عظیمی در خرده‌فروشی، فروش آنلاین، خدمات غذایی و مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده است.

بارکد، یک شماره‌ی شناسایی منحصربه‌فرد و ترکیبی از نوارهای سیاه و سفید است و تحول عظیمی در خرده‌فروشی، فروش آنلاین، خدمات غذایی و مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده است. بارکد باعث شکل‌گیری دنیایی سریع‌تر و کارآمدتر و مکانی مطمئن‌تر برای زندگی شده است.

بارکد چگونه متولد شد؟

همه‌چیز از ساحل فلوریدا و شخصی به نام نورمن جوزف وودلند شروع شد که اولین بارکد جهان را بر روی ماسه‌های ساحل کشید. ذهن نورمن مملو از ایده‌های ناب بود. اما این ایده خارق‌العاده همه‌چیز را تغییر داد. اگر می‌خواهید بدانید بارکد چه تأثیرات مهمی داشته است باید به سفری کوتاه در زمان برویم.

خرده‌فروشی مثالی برای بروز خطای انسانی  است و اتکا به برچسب‌ها به این معنی بوده است که اشتباهات در تمام مدت تحویل از انبار رایج بوده است.

استفاده از قلم و کاغذ برای صاحبان فروشگاه بسیار هزینه‌بر بوده و همچنین سازمان‌دهی انبار را مشکل می‌سازد، صف‌های طولانی را به وجود می‌آورد و جزئیات یکی پس از دیگری اشتباه یادداشت می‌شوند.

اگر شما کارمند بخش مراقبت‌های بهداشتی باشید، علا رغم تلاشتان در جهت نجات جان انسان‌ها و تشخیص هویت بیماران، کاغذبازی‌های فراوان شما را سردرگم خواهد کرد. و  ممکن است از دارویی به اشتباه یا دوز نادرست استفاده کنید. هنگامی‌که اولین بارکد بر روی یک بسته آدامس ظاهر شد، اولین قدم به سمت دنیایی  بهتر برداشته شد.

مزایای بارکد

بارکدها می‌توانند سطح موجودی انبار را نشان دهند و عملیات ارسال و حمل‌ونقل را به‌درستی سازمان‌دهی کنند و تمام این فرایند را  به‌سادگی صدای بیپ در هنگام اسکن بارکد تبدیل کرده‌اند.

فروش برای مغازه‌دارهایی که انباره‌های کوچکی دارند ساده‌تر شده و خرید بسیار سریع‌تر لذت‌بخش‌تر از قبل شده است و این به معنی آن است که مشتریان دیگر در صف‌های طولانی منتظر نمی‌مانند. به‌علاوه،به ‌صرفه‌جویی در صنعت خرده‌فروشی بسیار کمک کرده است.

با استفاده از بارکدها هر سال نزدیک به 10.5 میلیارد پوند در انگلستان صرفه‌جویی می‌شود و زندگی آسان‌تری را برای همه ، از توزیع‌کننده تا مغازه‌دار و مشتری رقم‌زده است.

اما بارکد فقط به معنای پس‌انداز نیست. بارکدها زندگی افراد را نجات می‌دهند. بارکدها این امکان را به بیمارستان‌ها می‌دهند تا هر قرص، بطری و هر قطعه تجهیزاتی را در اتاق‌های بیمارستان کنترل کنند. بیماران به لطف فناوری بارکد می‌توانند به طور کامل شناسایی شوند و داروهای خود را با میزان مناسب و در زمان صحیح دریافت کنند. و این به این معنیِ سازمان‌دهی بیشتر، بی‌نظمی کمتر و بیماران و پزشک‌های شادتر است.

همچنین جالب است بدانید فناوری بارکد می‌تواند باعث صرفه‌جویی 2.7 میلیارد پوند در سال شود که این مبلغ می‌تواند صرف تأسیس 21 بیمارستان جدید شود. بارکدها حتی دنیای خرده‌فروشی آنلاین را ساده‌تر کرده‌اند. شما می‌توانید با شناسایی منحصربه‌فرد هر چیزی، تمام اقلام را ردیابی، پردازش و اطلاعات آن را در سراسر جهان، ذخیره کنید.

اگر قصد فروش مربای خود را دارید و دید نسبتاً کمی نسبت به بازار دارید، اعداد بارکد این توانایی را به شما می‌دهد تا بتوانید محصولات را به‌صورت آنلاین بفروشید و آن‌ها به سراسر جهان ارسال کنید و حتی مطمئن شوید که در کافی‌شاپ‌های خیابان‌ها نیز محصولتان یافت می‌شود.

با دانستن این موارد، حتماً تعجب نخواهید کرد اگر بدانید که 5 میلیارد بارکد در 6 قالب مختلف و میزان موفقیت 99.99 درصد روزانه اسکن می‌شوند و این روند هرگز متوقف نمی‌شود.

همان تیمی که وظیفه تولید بارکد را بر عهده‌دارند، سخت مشغول راه‌اندازی سیستمی از استانداردها برای تغییر شیوه کار و زندگی ما هستند و به مشاغل کمک می‌کنند تا به طور منحصربه‌فرد اطلاعاتشان را راجع به محصولات، موقعیت‌ها، محموله‌ها و مرسولات و سایر موارد به اشتراک بگذارند.

استانداردها از پیشرفت پشتیبانی می‌کنند و سعی دارند تا  امور زندگی را، همین حالا و برای آینده ساده، امن، کارآمد و پایدار کنند.  3 هزار نفر در 111 کشور جهان، در کنار یکدیگر برای ترویج زبان جهانی کسب‌وکار تلاش می‌کنند.