سناریوی کرونا در تهران پایان یافته نیست

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این که سناریوی کرونا در تهران به­عنوان افت قطعی و پایان یافته نیست تاکید کرد: شهروندان با دقت بیشتر ملاحضات بهداشتی را رعایت کرده و خستگی و گذشت زمان نباید باعث تسامح در رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی شود.

دکتر علیرضا  زالی با اشاره به آمار مراجعان به بیمارستان­‌های استان تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ مورد جدید با تشخیص کرونا در بخش­های عادی و ۵۱ نفر نیز در بخش­‌های ویژه بستری شدند و ۱۹۴ بیمار بهبود یافته و ترخیص شدند.

به گفته وی در مقایسه با ۴۸ ساعت گذشته آمار بیماران جدید بستری عادی و ویژه در بیمارستان های استان تهران ۱۵,۳ درصد کاهش داشته است. اما با توجه به آمار مراجعان جدید به بیمارستان‌­ها همچنان رعایت موارد بهداشتی و حفاظتی از سوی شهروندان ضروری است.

دکتر زالی، قطرات تنفسی و سطوح آلوده را دو عامل اصلی در انتقال و انتشار بیماری کرونا برشمرد و به شهروندان توصیه کرد با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از قطرات تنفسی و سطوح آلوده باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به بازگشایی­‌های جدید به صورت پلکانی در تهران، تحلیل نتایج این بازگشایی­ها را در کوتاه مدت غیرممکن برشمرد و گفت: در شهری نظیر تهران که سازوکار پیچیده­ای از نظر تواتر رفت و آمد و پیچیدگی­‌های ارتباط درون شهری دارد باید هوشیاری خود را حفظ کند.

بررسی­‌ها نشان می­دهد بیش از ۵۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها در محیط پرتراکم و پر جمعیت حضور داشتند و مبتلا به بیماری شدند. بنابراین مراکز پر تردد و با تراکم بیشتر به عنوان عامل خطر تصاعدی بیماری عمل می­‌کنند و افرادی که در تهران دچار بیماری شدند یک یا چند بار سابقه حضور در یک محیط شلوغ و پر جمعیت را ذکر می­‌کنند.

منبع خبر: httpss://bit.ly/2WGCFrC