سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) بر تمام هموطنان مسیحی مبارک باد.

سالروز ميلاد مبشر عشق و دوستي، پیامبر بزرگ خداوند، حضرت عیسی مسيح (ع) بر تمام مؤمنان عالم مبارک باد

سالروز ميلاد مبشر عشق و دوستي، پیامبر بزرگ خداوند، حضرت عیسی مسيح (ع) بر تمام مؤمنان عالم مبارک باد

تولد عیسی مسيح

حضرت عیسی در كنار رود فرات در سرزمين كوفه چشم به جهان گشود. نام مادرش مریم (س) بود. پدر مریم در دوران بارداري مادرش از دنیا رفت و سرپرستی آن به حضرت زکریا شوهر خاله اش سپرده شد و او را طبق نذر مادرش به خدمت بیت المقدس كماشتند.

آغاز رسالت عیسی مسیح
خداوند متعال حضرت عیسی را در سن 30 سالگی به پیامبری مبعوث کرد و عيسي رسالت خود را به  مردم اعلام كرد و آن‌ها را به پیروی از دستورات خواوند و خودش ه فرستاده خدا بود فراخواند. او تلاش کرد یهودیان را از گمراهی نجات دهد .

مردم یهود قبل از آمدن عیسی طبق بشارت موسی منتظر ظهور مسیح بودند، اما وقتي كه عيسي ظهور کرد، منافع جمعی از بزرگان بنی اسرائیل به خطر افتاد، فقط تعداد محدودياز او پيروي كردند.

عیسی متوجه شد  که تعدادي از بزرگان بنی اسرائیل اصرار در گناه و مخالفت با ايشان دارند. و به جهت ارشاد آنها در قوم خود به پا خواست و گفت: چه کسانی مرا در راه خدا یاری می‌کنند؟ تنها 12 نفر به این دعوت پاسخ مثبت دادند، آنها افرادی پاکي بودند که خداوند از آن‌ها به عنوان «حواریون» (Apostles) نام برده است.

 

تولد عیسی مسیح

 

معجزات عیسی مسیح

جمعي از یهوديان برای مخالفت با عیسی هم پيمان شدند و برای اینکه ايشان را در تنگنا قرار دهند درخواست معجزه کردند. وی در جواب گفت:

“من از طرف پروردگار شما نشانه‌ای برایتان آورده‌ام”:

  • من از گل چیزی به شکل پرنده می‌سازم، سپس در آن می‌دمم، به اذن خدا به پرنده‌ای تبدیل می‌شود،
  • کور مادرزاد را بینا می‌کنم،
  • مبتلایان به بیماری پیسی (برص) را بهبود می‌بخشم و
  • مردگان را زنده می‌کنم و
  • از آنچه می‌خورید و در خانه خود ذخیره می‌نمایید خبر می‌دهم.

قطعاً در این‌ها نشانه‌ای برای شما، به سوی حق است، اگر ایمان داشته باشید.

با وجود معجزات فراواندر عيسي در ميان یهودیان، افرادی سخت دل بودند كه  به مخالفت با او برخواستند و مردم را از شنیدن دعوت و رسالت او بازداشته و بر ضد او به توطئه‌گری می‌پرداختند.