رونق تولید ملزوم به داشتن زنجیره تامین تخصصی و بهینه (استاندارد های جی اس وان در زنجیره تامین)

 

معاون امور تعاون وزارت تعاون اعلام کرد

رونق تولید ملزوم به داشتن زنجیره تامین تخصصی و بهینه (استاندارد های جی اس وان در زنجیره تامین) 

شکل گیری رونق تولید مستلزم شکل گیری زنجیره تامین تخصصی است و تعاونی‌های تولیدی نیز باید از ظرفیت تعاونی‌های مصرف، استفاده کنند تا شبکه ایجاد شود

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد کبیری، در سیزدهمین نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید، گفت: بسیاری از تعاونی‌های تولیدی، به خاطر حضور نداشتن در زنجیره تامین نمی‌توانند محصولاتشان را به بازار مصرف برسانند.
وی در ادامه تاکید کرد: در مورد اتحادیه‌های تخصصی نیز بایستی شبکه سازی در گرایش‌های ویژه صورت پذیرد تا اتحادیه‌ها، جایگاه خود را در این شبکه و زنجیره تامین حفظ کنند. 
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به «طرح تعاون، اشتغال و بازار» یادآور شد: در نظر داریم با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، تفاهمنامه‌ای را منعقد کنیم و یکی از اهداف این تفاهمنامه این است که محصولات تعاونی‌های تولیدی به دست مصرف کننده نهایی برسد و شبکه سازی باید با خوشه سازی، توانمندسازی، استانداردسازی و برندسازی در قالب یک زنجیره دنبال شود تا از رونق تولید که منجر به اشتغال ثابت می‌شود، بهره‌مند شویم.
کبیری اضافه کرد: با اتحادیه‌های تخصصی نیز وارد مذاکره شده ایم تا نقایصی را که در این زمینه وجود دارد، برطرف کنیم و سیاست معاونت تعاون بر این است که بتوانیم بنگاه‌های توانمند و صاحب برند در گرایش‌های تخصصی را که تاکنون در ۱۰ رسته شناسایی شده اند به هم متصل و به بنگاه‌های خرد برای توسعه نشان تجاری آن‌ها در بازار کمک کنیم.
وی با این توضیح این که با این اقدام دو اتفاق روی می‌دهد، تصریح کرد: هزینه‌های تولیدی بنگاه‌های بزرگ کاهش می‌یابد و سپس بازار ثابت برای تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و کوچک شکل می‌گیرد و توسعه پیدا می‌کند.
کبیری با تاکید بر این که این طرح، بسیار مفصل و در سازمان برنامه و بودجه و نیز کمیته تخصصی هماهنگی سران قوا با استقبال مواجه شده است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که از محل تبصره ۱۸ برای این طرح، منابعی را جذب کنیم. علاوه بر این، طرح مزبور مورد تایید معاونت اشتغال و کارآفرینی هم است و در صورت تامین منابع تا هنگام برگزاری برنامه‌های هفته تعاون، اجرا خواهد شد.

 

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به عنوان نماینده جی اس وان جهانی در ایران  (GS1) متولی اصلی بهینه سازی زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین است . 

برای آشنایی بیشتر با راهکارهای جی اس وان برای مدیریت و استاندارد سازی زنجیره تامین و اطلاع از نحوه دریافت بارکد با شماره های 02188924605 داخلی 110 تا 114 تماس حاصل فرمایید .