روابط عمومی‌ها نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر وظیفه حساس روابط عمومی‌ها در شرایط کنونی گفت: روابط عمومی نهادی پویا و بالنده است و باید به رسالت تاریخی خود عمل کرده و وظایف حساس خود را با توجه به شرایط کنونی انجام دهند
به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، دکتر “مهدی غضنفری”  در نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: روابط عمومی‌ها  نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان، ارایه به هنگام اطلاعات، افزایش سطح آگاهی ذینفعان و بالندگی دستگاه‌ها دارند.
وی بر ضرورت ارتباط دو سویه میان روابط عمومی و ذینفعان تاکید کرد و گفت:  اداره کردن ارتباطات با ذینفعان در راستای موضوعات استراتژیک یک سازمان، با استفاده از ابزار و روش‌های خاص، فلسفه وجودی روابط عمومی محسوب می‌شود.
وی با تصریح بر اینکه 40 درصد از تولید ناخالص داخلی بر دوش فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت است، افزود: این وزارتخانه با 75 میلیون ذینفع سروکار که باید به نیازهای آن توجه جدی داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است: روابط عمومی‌ها منشأ تولید خبر محسوب می‌شوند و باید دست‌اندرکاران این حوزه به انعکاس شفاف خبری با در نظر گرفتن ظرافت‌های مورد نیاز  توجه ویژه داشته باشند.
دکتر غضنفری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم نیز اشاره ای کرد و گفت: هر چند که دشمنان جمهوری اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای به زانو در آوردن ملت ایران از خود نشان داده‌اند، اما تجربه نشان داده که به هیچ عنوان در اهداف خود موفق نبوده‌اند.
وی ادامه داد: فشارهای تحریمی اخیر در شرایطی به کشورمان اعمال می‌شود که تحریم کنندگان مدعی هستند در این فشارها آسیبی به مردم وارد نمی‌شود. هر چند که ملت ایران به سختی می‌افتند اما از اهداف خود عقب نشینی نخواهند کرد.
به گفته وی، هدف تحریم‌ها ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل با بهره برداری از رسانه‌های مختلف  تلاش می‌کنند تا فضای ناامید کننده ای را در میان مردم ایران ترسیم کنند، اما غافل از هوشیاری ملت ایران هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  افزود: روابط عمومی‌ها باید تحریم شکن و امید آفرین بوده و در فضای کسب و کار نشاط ایجاد کنند.
یادآور می‌شود در اولین  جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت، معدن و تجارت 4 سطح فعالیت سازمانی در نظر گرفته شده است که شامل شرکت‌های توسعه‌ای و سازمان‌های مادر تخصصی، بنگاه‌های ملی و شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی، شرکت‌ها و ادارات تابعه در استان‌ها و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها است.
تعداد آثار ارسالی به نخستین جشنواره انتخاب روابط عمومی‌های برتر صنعت،‌ معدن و تجارت به بیش از 2 هزار و 600  اثر رسیده است که شامل رشته های  انتشارات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ارتباطات مردمی و ارتباطات رسانه ای … است.