رصد بازار کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در صدر بازرسی ها

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: کارگروه تنظیم بازار در هفته منتهی به بیست و یکم اسفند ماه جاری اقلام بهداشتی شامل ماسک ، الکل، ضدعفونی کننده های بهداشتی ، گوشت قرمز ، حبوبات، میوه و تره بار و شکر را به عنوان کالاهای اولویت دار بازرسی‌ها معرفی کرده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات به نقل از شاتا نیوز، سید جواد احمدی بیان کرد

  اقلام بهداشتی نیز به جمع کالاهای اولویت‌دار در بازرسی‌ها پیوست و از ابتدای اسفندماه با شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر آن بر حوزه اقتصاد کالاهای سلامت محور، بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت با تمام توان و ظرفیت به منظور تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هرگونه اقلام بهداشتی پر مصرف از قبیل ماسک، الکل، ضدعفونی کننده های بهداشتی، ضمن اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق و بسیج تمامی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات بصورت تمام وقت طرح نظارت بر بازار تولید کالاهای بهداشتی مورد نیاز هموطنان را تشدید و با متخلفین در صحنه برخورد قانونی می کنند.

وی در ادامه به پایش قیمت بازار کالاها و خدمات منتخب اشاره کرد و گفت:

بر اساس تصمیم‌گیری‌های کارگروه تنظیم بازار اولویت‌های بازرسی برای بازرسان در هفته پیشرو تعیین شده که بر مبنای آن، اقلام بهداشتی ؛ گوشت قرمز، حبوبات ، میوه و تره بار و شکر با توجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا در اولویت بازرسی ها قرار گرفته‌اند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه کرد : در حال حاضر که تقاضا برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بازار افزایش داشته است در تلاش هستیم با نظارت بیشتر بر بازار، شرایط عرضه و همچنین قیمت این اقلام بهداشتی را متناسب کنیم.

احمدی ، اجرای اقدامات نظارتی را در راستای جلوگیری از اقدامات برخی افراد سودجو برای اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر دانست و بیان کرد : حضور بازرسان در بازار طی هفته‌های گذشته، آرامشی را در بازار حاکم و روند کالارسانی به بازار را نسبت به گذشته تسهیل کرده است که امیدواریم این آرامش افزایش یابد.

وی همچنین وضعیت انبارهای کالا را در حال حاضر مطلوب عنوان کرد و افزود : با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در حوزه تنظیم بازار و تدارک محصولات ضروری، کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید هموطنان تامین شده است و هیچ کمبودی در بازار نیست و به شدت بازار رصد می‌شود.

احمدی با تاکید بر اینکه بازرسان سازمان حمایت و نیز سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها با محتکران و همچنین گرانفروشان که از شرایط به وجود آمده در زمینه ویروس کرونا سوء استفاده می‌کنند و به دنبال سودجویی هستند، به صورت جدی برخورد خواهد کرد. متذکر شد: در این راستا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و آغاز طرح ویژه نوروزی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی در نوبت اداری و غیر اداری کرده ایم و به تخلفات واحدهای فروش منجمله تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی و …… به صورت خارج از نوبت رسیدگی می شود .