خدمات دریافت gln

دریافت کد مکان (GLN) توسط مرکز GS1 ایران

دریافت شناسه GLN و بارکد برای مکانها

کد مکان یا GLN چیست؟

دریافت کد مکان (کد GLN): در بسیاری از موارد، به‌منظور مدیریت بهتر زنجیره‌های تأمین و تقاضا، لازم است مکان فیزیکی طرفین تجاری، موقعیت محموله‌ها در مسیر حمل‌ونقل، آدرس فایل‌ها در فضای مجازی یا محل قرارگیری محصولات در قفسه‌های انبار، شناسایی شده و در سیستم‌های اطلاعاتی ثبت و اطلاع‌رسانی شود. در سیستم‌های مبتنی بر استانداردهای GS1، این کار به کمک یکی از مهمترین کلیدهای شناسایی GS1 به‌ نام شماره جهانی مکان (GLN) انجام می‌شود. در واقع از کدهای GLN برای شناسایی هر نوع از موقعیت‌های مختلف در زنجیره تأمین (موقعیت‌های فیزیکی، دیجیتالی، عملیاتی یا حقوقی) که لازم است به‌صورت یکتا  در سراسر دنیا شناسایی شوند، استفاده می‌شود.

قابلیت‌های کد GLN 

یکی از مهمترین قابلیت‌های کد GLN این است که فرقی ندارد بزرگی سازمان یا پیچیدگی سیستم‌های کاری شما چقدر باشد. اگر شما مالک یک کارگاه تولیدی کوچک یا یک مغازه زیرپله‌ای هستید که هنوز از سیستم‌های آی‌تی استفاده نکرده‌اید یا اگر سازمانی با صدها شعبه در ایران و سراسر دنیا را مدیریت می‌کنید که با چندین سیستم رایانه‌ای مختلف در ارتباط است، می‌توانید با استفاده از کدهای GLN، فرایندهای مختلف در ارتباطات تجاری خود مانند کنترل موجودی، ارسال و دریافت بار، حمل‌ونقل و لجستیک، ارتباط با تأمین‌کنندگان مواد اولیه و … را بهتر و ساده‌تر و دقیق‌تر مدیریت کنید.

اخذ کد GLN

 کدام سازمان مسئول تولید شناسه GLN است؟

توصیه سازمان جهانی GS1 این است که کلیدهای شناسایی مانند GLN توسط سازمان مالک موقعیت فیزیکی، مالک آدرس دیجیتالی، مالک فرایند عملیاتی یا مالک شخصیت حقوقی تخصیص داده شوند. یعنی در واقع بهتر است این کدها در منبع یا منشأ تخصیص داده شوند که البته در برخی موارد، منظور از مالک یا منبع، ممکن است سازمان یا فردی باشد که یک مکان را اجاره کرده است یا شرکتی که حمل و نقل بار به آن مکان را انجام می‌دهد یا شرکتی که مسئولیت نگهبانی از یک مکان را برعهده دارد و نظایر آن.

بیشتر بخوانید: استفاده از کدهای GLN در بهداشت و درمان

باید از کدام سازمان کد GLN تهیه کنیم؟

سازمان متقاضی کدهای GLN باید به نماینده GS1 در کشور خود مراجعه نماید و یک پیش‌شماره شرکتی جهانی (GCP) دریافت نماید تا با استفاده از آن بتواند مکان‌های فیزیکی و دیجیتالی و همچنین فرایندها و شخصیت حقوقی خود را به کمک کدهای GLN کدگذاری کند.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (GS1 Iran) به عنوان نماینده انحصاری سازمان جهانی GS1‌ در ایران مسئول ارائه پیش‌شماره‌های شرکتی بین‌المللی است. شما با مراجعه و یا تماس با مرکز GS1‌ ایران می‌توانید راهنمایی‌های لازم برای دریافت پیش‌شماره شرکتی و ایجاد و مدیریت کدهای GLN را دریافت نمایید.