دریافت ایران‌کد برای تمام واحدهای صنعتی اجباری است

نقطه رسانه‌ای: وزیر صنایع و معادن تاکید کرد: دریافت شناسه ملی ( ایران‌کد) ‌برای همه واحدهای صنعتی اجباری است و در سال جاری هر نوع خدمات به واحدهای صنعتی و تولیدی از این طریق ارائه می‌شود.

علی اکبر محرابیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: با اجرای طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی، از این پس شناسه صنعتی مبنای ارائه هر گونه خدمات دولتی و تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و همچنین تسهیلات در نظر گرفته شده درطرح هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.
وی افزود: با اجرای طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی، سیاست‌ها و تصمیمات مهمی در جهت حمایت از تولید ملی برای واحدهای صنعتی گرفته خواهد شد.
محرابیان یادآور شد: همه واحدهای صنعتی حتی آنهایی که هنوز پروانه بهره برداری ندارند، مکلف به ثبت نام و وارد کردن اطلاعات واحد مربوطه تا آخر فروردین امسال هستند.
وزیر صنایع و معادن گفت:‌ پس از پایان مهلت مقرر، هیچ خدماتی به واحدهایی که طبق این دستور العمل رفتار نکرده اند ، تعلق نمی گیرد.
محرابیان با بیان اینکه اجرای موفق طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی نتایج بسیار مفیدی را برای صنعتگران سیاستگذاران، سرمایه گذاران و محققان به ارمغان خواهد آورد، اظهار داشت: هرچه اطلاعات دریافتی از واحدهای صنعتی دقیق‌تر و به روزتر باشد، وزارت صنایع و معادن را در تصمیم گیری‌های بعدی بهتر یاری خواهد کرد.
در سامانه تدوین شده فرم‌های اطلاعات مورد نیاز واحدهای صنعتی به همراه راهنمایی تکمیل، دستورالعمل‌ها و نمونه فرمهای تکمیل شده نیز قابل مشاهده است. پس از جمع آوری اطلاعات داده‌های واحدهای صنعتی از 22 اسفند 88 تا پایان فروردین 89 ، کارشناسان وزارت صنایع و معادن از همه واحد‌های صنعتی ثبت شده در سامانه جمع آوری آمار و اطلاعات که قبلا از وزارت خانه مجوز گرفته اند، بازدید خواهند کرد.
واحدهای صنعتی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی وزارت صنایع و معادن به نشانی https://www.mim.gov.ir و یا <https://amar.mim.gov.ir> اطلاعات مورد نیاز را وارد این سامانه کنند.